رونمایی از نسخه سفارشی F Tributo از دو مدل لوانته و گیبلی

قطعه نیوز: مازراتی در طول سالیان گذشته حضوری مستمر و البته پرافتخار در مسابقات اتومبیلرانی داشته است. به منظور گرامیداشت این سابقه افتخارآمیز، خودروساز ایتالیایی اقدام به معرفی نسخه سفارشی F Tributo Special Edition از دو مدل لوانته و گیبلی کرده است.

این مدل‌ها تنها چند روز پیش از ۹۵ امین سالگرد نخستین حضور مازراتی در مسابقات اتومبیلرانی معرفی شده‌­اند، اتفاقی که در تاریخ ۲۵ آوریل ۱۹۲۶ روی داد.

این خودروهای سفارشی که در جریان نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۱ به علاقمندان معرفی شده‌­اند، به تغییراتی مزین شده‌اند تا از سایر نمونه‌­ها متمایز باشند. البته این تغییرات صرفا ظاهری بوده و هیچ تغییر فنی بر این دو مدل اعمال نشده است.

خودروهای سری F Tributo

انتخاب لقب F Tributo Special Edition برای این مدل‌ها بدون دلیل نبوده چراکه حرف F از نام راننده آرژانتینی مسابقات اتومبیلرانی یعنی آقای Juan Manuel Fangio برگرفته شده که موفق به کسب چندین پیروزی برای تیم مازراتی شد.

بد نیست بدانید این مدل‌ها تنها چند روز پیش از ۹۵ امین سالگرد نخستین حضور مازراتی در مسابقات اتومبیلرانی معرفی شده‌­اند، اتفاقی که در تاریخ ۲۵ آوریل ۱۹۲۶ روی داد و در جریان آن مازراتی توانست با نخستین خودروی مسابقه­‌ای خود یعنی Tipo26، مقام نخست کلاس ۱۵۰۰ س‌ی­سی را در Targa Florio به دست آورد.

خودروهای سری F Tributo تنها در دو رنگ قرمز Rosso Tributo و آبی Azzurro Tributo قابل سفارش خواهند بود. رنگ قرمز به عنوان رنگ مسابقات اتومبیلرانی ایتالیا و پوشش رسمی خودروهای مسابقه‌­ای مازراتی در اوایل قرن بیستم شناخته می­‌شود درحالی‌که آبی، رنگ رسمی شهر مودنا بوده که به عنوان وطن مازراتی مشهور است.

کالیپر ترمزها و جزئیات روی رینگ این خودروها نیز با رنگ زرد تزئین شده که به عنوان یکی دیگر از رنگ‌های رسمی شهر مودنا شناخته می­‌شود. برای هردو مدل گیبلی و لوانته ، رینگ‌های ۲۱ اینچی مشکی درنظر گرفته شده است.

مازراتی گیبلی نسخه سفارشی F Tributo
خودروهای سری F Tributo

نشان مشکی رنگ F Tributo روی گلگیر هردو خودرو نصب شده درحالی‌که لوگوی سه شاخ مازراتی به صورت همرنگ با بدنه روی ستون C نصب شده است.

پوشش چرم مشکی رنگ Pieno Fiore داخل کابین هم با دوخت قرمز و زرد تزئین شده است.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.