کراس‌اوور هوندا HR-V

قطعه نیوز: به فاصله چند ماه بعد از عرضه نسخه جهانی هوندا HR-V که در بازار ژاپن به اسم وزل – Vezel – شناخته می‌شود، بخش بهینه‌سازی رسمی شرکت یعنی موگن – Mugen – نیز وارد عمل شد. اگرچه موگن را نمی‌توان یک تیونر به حساب آورد ولی این کراس‌اور جلوه‌ای به مراتب خاص‌تر از نسخه استاندارد دارد.

انتظار یک پدیده خاص را از این محصول نداشته باشید. هدف اصلی موگن زیباتر کردن این کراس‌اور محبوب بوده است.

درست‌تر است که بگوییم موگن یک زیرمجموعه از هوندا به حساب می‌آید. چراکه از نظر ساختار شرکتی و مدیریتی، موگن یک مجموعه مستقل به حساب می‌آید. با این حال پروژه‌هایی که از سوی هوندا به موگن سپرده می‌شوند از نظر کیفی و فنی کاملاً نظر مادر ژاپنی خود را تامین می‌کند.

جدیدترین پروژه خیره‌کننده موگن، HR-V است. خودرویی که از همین ابتدا نشان می‌دهد رویکرد متفاوتی نسبت به نسخه استاندارد خود دارد. تا این لحظه اطلاعاتی از به‌روزرسانی مکانیکی این خودرو منتشر نشده ولی آنچه مشخص است موگن با تغییر سیستم تنفس HR-V جدید از طریق نصب اگزوزهای سفارشی و فیلتر هوای جدید، بازده پیشرانه را افزایش داده است.

این درست مانند همان ساختاری است که در مدل‌های مسابقه‌ای سوپر جی‌تی و سوپر فرمولا ارائه می‌کند. همچنین رینگ‌های جدید ۱۸ اینچی با ترکیب دو رنگ، سبک‌تر از نسخه‌های استاندارد هستند.

هوندا HR-V با پکیج موگن

انتظار یک پدیده خاص را از این محصول نداشته باشید. هدف اصلی موگن زیباتر کردن این کراس‌اور محبوب بوده است. مشتریان این خودرو در بازار بومی ژاپن می‌توانند آن را با سقف تمام شیشه‌ای نیز سفارش دهند.

البته هنوز هم امضای همیشگی موگن یعنی بال سقفی و بال روی در عقب نیز اینجا دیده می‌شود.

این خودرو بدون دستکاری در قوای محرکه با همان پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی و دو موتور برقی راهی بازار می‌شود. خروجی نهایی آن ۱۲۹ اسب‌بخار با ۲۵۴ نیوتن‌متر گشتاور است.

انتظار می‌رود کراس‌اور جدید هوندا اواخر سال جاری میلادی به دست مشتریان برسد.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.