تولید مینی سقف تاشو چینی

قطعه نیوز: پرفروش ترین خودروساز برقی چین که با جنرال موتورز آمریکا سرمایه گذاری مشترک دارد، خودروی «مینی سقف تاشو» را به تولید انبوه می رساند.

تولید انبوه خودروی مینی سقف تاشوی چینی که هونگ گوانگ مینی ایی وی کابریو Hongguang Mini EV Cabrio نام دارد از سال آینده شروع می شود.

این خودرو حاصل جوینت ونچر جنرال موتورز آمریکا با «وُلینگ موتور» و خودروسازی دولتی «سائیک موتور» چین است. جنرال موتورز آمریکا در این جوینت ونچر ۴۴ درصد از سهام و سائیک موتور، ۵۰.۱ درصد از سهام را در اختیار دارند.

محبوبیت این مینی برقی در چین از ماه ژوئیه ۲۰۲۰ رو به افزایش گذاشت و میزان فروش آن در فصل اول سال ۲۰۲۱ از مدل ۳ تسلا هم سبقت گرفت. حالا در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۱ نمونه سقف تاشو convertible آن به نمایش گذاشته شده اما جزئیات قیمت آن و زمان تحویل به مشتری در این رونمایی مشخص نشده است.

ظرف ۲۷۰ روز گذشته بیش از ۲۷۰ هزار دستگاه از خودروی مینی برقی هونگ گوانگ فروخته شده است. این خودرو حدود ۵۰۰۰ دلار قیمت دارد و بر اساس انجمن خودروی سواری چین، در آمار کل فروش خودروهای انرژی نو بعد از تسلا مدل ۳ مقام دوم را دارد اما در فصل اول سال ۲۰۲۱ میزان فروش این مینی برقی در مقایسه با تسلا مدل ۳ با اختلاف معناداری در صدر جدول قرار گرفته است.

مدل جدید از این خودروی مینی برقی هونگ گوانگ به نام ماکارون Macaron در سال جدید ظرف ۱۰ روز ۴۵ هزار دستگاه سفارش دریافت کرده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط جنرال موتورز، این جوینت ونچر در چین در فصل اول سال ۲۰۲۱ موفق به فروش و تحویل ۷۸۰ هزار دستگاه خودرو شده است که ۹ درصد از آن را مینی برقی هونگ گوانگ تشکیل می دهد.

منبع: سایپانیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.