نیم قرن با پورشه

قطعه نیوز: علاقمندان خودرو در بسیاری از نقاط جهان، به مدت بیش از نیم قرن با محصولات دوست­‌داشتنی شرکت پورشه آشنا هستند. اما وضع برای مردم چین کمی متفاوت است چراکه با توجه به وضعیت اقتصادی و سیاسی چین، شرکت پورشه تا پیش از سال ۲۰۰۱ موفق به ورود به بازار خودروی این کشور نشد.

قوی­‌ترین نسخه از مدل ۹۱۱ یعنی توربو S، به عنوان گزینه­‌ای مناسب برای نمایش سابقه فعالیت پورشه در چین انتخاب شده است.

اکنون پورشه فرصت حضور در نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۱ را مغتنم شمرده تا ۲۰ سال فعالیت خود را در بازار خودرو چین گرامی بدارد.

قدمت برخی مدل‌ها همچون ۹۱۱ به زمان‌های بسیار دور و حتی دوران اولیه تاسیس این شرکت بازمی‌­گردد درحالی‌که برخی محصولات همچون کاین، در سال‌های اخیر پا به عرصه گذاشته‌­اند.

قوی­‌ترین نسخه از مدل ۹۱۱ یعنی توربو S، به عنوان گزینه­‌ای مناسب برای نمایش سابقه فعالیت پورشه در چین انتخاب شده است. این پورشه ۹۱۱ توربو S سفارشی با لقب Porsche China 20th Anniversary  Edition نامیده شده که نامی طولانی است.

نکته جالب این‌که در مدت زمانی که شما برای خواندن اسم این خودرو صرف کرده­‌اید، کوپه اسپرت احتمالاً توانسته از مرز سرعت صد کیلومتر بساعت هم عبور کند. بد نیست بدانید شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت پورشه ۹۱۱ توربو S برابر با ۲.۷ ثانیه است.

پورشه 911 گرامیداشت 20 سال حضور در چین
پورشه

نشان­ه‌ای مخصوص یادآوری فعالیت بیست ساله پورشه در نقاط مختلف بدنه و کابین این پورشه ۹۱۱ سفارشی نصب شده است. نوار سراسری روی بدنه به همراه عدد ۲۰ روی در، دیگر نشانه‌­های خاص این مدل هستند.

بدنه این خودرو با رنگ‌های سفارشی تزئین شده که یادآور مدل‌های کلاسیک پورشه خواهند بود که شامل رنگ‌های نارنجی Gulf، قرمز Star Ruby، سبز Mint، بنفش Viola و آبی Oslo می­‌شود.

پورشه برای هرچه بیشتر متمایز بودن این ۹۱۱ خاص، تنها به موارد ظاهری اکتفا نموده و بخش فنی آن را دستخوش تغییر نکرده بنابراین حداکثر قدرت و نهایت سرعت این نمونه از پورشه ۹۱۱ توربو S هم به ترتیب برابر با ۶۴۰ اسب‌بخار و ۳۲۰ کیلومتر برساعت است.

در کنار این پورشه ۹۱۱ ویژه، پورشه ۷۱۸ اسپایدر هم بازگشت خود به بازار چین را جشن گرفته است. مواردی همچون تنظیم برقی ۱۴ گانه صندلی‌­ها ، پکیج اسپرت کرونو و سقف دو رنگ مشکی و قرمز جزء تجهیزات استاندارد این مدل است، که مورد آخر برای نخستین بار عرضه می‌­شود.

پورشه ۷۱۸ اسپایدر به پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ مجهز شده که ۲۹۵ اسب‌بخار قدرت را از طریق جعبه‌دنده ۷ سرعته PDK به چرخ‌های عقب ارسال می­‌کند.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.