احیای برجام؛ سکه دو رو برای صنعت تایر ایران

قطعه نیوز: سخنگوی انجمن صنعت تایر گفت: احیای برجام تاثیر اساسی بر کار تولیدکنندگان تایر خواهد داشت.


مصطفی تنها در گفت‌و‌گو با خبرنگار «قطعه نیوز» با بیان اینکه تاثیر احیای برجام بر صنعت تایر از چند جهت خواهد بود، اظهار کرد: در صورت به نتیجه رسیدن برجام، هزینه‌های تولید کاهش خواهد یافت.


وی ادامه داد: اکنون تولیدکنندگان برای تامین مواد اولیه، ماشین‌آلات و قطعات مورد نیاز خود مجبور هستند تحریم‌ها را دور بزنند و مسیرهایی که به این منظور طی می‌کنند هزینه‌زا است.
وی افزود: با گشایش راه‌ها، هم کارها راحت‌تر خواهد شد و هم هزینه‌ها کم می‌شود.


تنها بیان کرد: در صورت رفع تحریم‌ها تولیدکنندگان می‌توانند از طریق گشایش اعتبارات اسنادی مواد مورد نیاز خود را خریداری کنند و نیازی به پرداخت پول نقد قبل از دریافت کالا نیست.


وی اضافه کرد: این موضوع باعث می شود که تولیدکنندگان بتوانند معاملات بهتر و قابل کنترل تری داشته باشند و کیفیت مواد خریداری شده را بررسی کنند.


وی تاکید کرد: خریداران مواد اولیه و دستگاه‌ها، در حال حاضر مجبور به پرداخت نقدی قیمت کالا هستند و تا زمانی که پرداخت کامل صورت نگیرد، فروشنده جنس را از مبدا حرکت نمی‌دهد.

برجام تولید تایر را رونق می‌دهد


وی عنوان کرد: با این روش اگر جنس خریداری شده مشکلی داشته باشد در عمل راهی برای تولیدکننده باقی نمی‌ماند مگر اینکه با تعامل و التماس از فروشنده بخواهد که به وضعیت کالای ارسال شده رسیدگی کند.


سخنگوی انجمن صنعت تایر ادامه داد: در صورتی که اگر امکان گشایش ال سی فراهم شود، بانک ها ۱۰ درصد از مبلغ مورد نظر معامله را از ما می‌گیرند و مابقی به صورت اقساط دریافت می‌شود.


تنها افزود: در این صورت خریدار می‌تواند چنانچه کیفیت کالا مناسب نبود یا خدمات آن ضعیف بود، جلوی پرداخت مابقی پول را در بانک بگیرد.

تحریم مانع همکاری کشورهای دیگر با ایران است


وی بیان کرد: در دنیا بسیاری از کشورها به دلیل تحریم‌ها با ایران کار نمی‌کنند و حتی جواب ایمیل ایرانی‌ها را نمی‌دهند.


به گفته تنها با ایجاد گشایش در تحریم‌ها، تولیدکنندگان ایرانی فرصت تعامل با جهان را پیدا خواهند کرد و رقابت برای فروش مواد اولیه به صنعتگران ایران بیشتر خواهد شد.


وی اضافه کرد: در صورت گشایش در راه‌ها، می‌توانیم صادرات را رونق بدهیم و به دنبال بازارهای صادراتی برویم.


تنها درباره تاثیر برجام بر واردات تایر و اثرات منفی بر تولید در داخل گفت: واردات بستگی به سیاست‌های دولت در این زمینه دارد و اگر بخواهد واردات را گسترش بدهد، ارزهای وارد شده صرف خواهد شد و رقابت ناسالمی ایجاد خواهد شد.


وی تاکید کرد: ممکن است خارجی‌ها بخواهند ما را در بازار خودمان از پا در بیاورند و نامنصفانه قیمت‌شکنی کنند، البته اگر روال متعارفی در زمینه تعرفه‌ها وجود داشته باشد، مشکلی به وجود نمی‌آید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.