تاثیر دولت روحانی در قیمت خودرو + جدول

قطعه نیوز: با گذشت ۸ سال از فعالیت دولت یازدهم نبود یک سازکار مناسب در قیمت گذاری خودرو باعث شده تا این صنعت مدام تحت تأثیر اتفاقات بازار قرار گرفته و افزایش ۸ برابری قیمت ها را تجربه کند.

«افزایش قیمت خودرو ربطی به تحریم‌ها ندارد و به مدیریت مجموعه برمی‌گردد، بر این اساس دولت دکتر روحانی از مدیران شایسته در این عرصه استفاده می‌کند و قیمت خودرو کاهش خواهد یافت.»

اینها بخش هایی از گفته های نوبخت مشاور اقتصادی رئیس جمهور در روزهای پر التهاب انتخاب برای کسب رأی اعتماد مردمی بود که متأسفانه با پایان دولت روحانی محقق نشده و همچنان در حد وعده باقی مانده است.

البته علاوه بر صحبت های مذکور اعمال خصوصی سازی واقعی در صنعت خودرو، تولید خودروهای متنوع  و با کیفیت به همراه رفع مشکلات تولید در این صنعت نیز با تأکیدات بسیاری همراه بود اما با گذشت ۸ سال از فعالیت دولت روحانی همچنان صنعت خودرو از نبود یک سازکار مناسب در قیمت گذاری محصولات رنج می برد و فقط مدیریت قیمت ها در حد شعار باقی مانده است.

نبود یک سازکار مناسب در قیمت گذاری خودرو باعث شده تا این صنعت مدام تحت تأثیر اتفاقات بازار قرار گرفته و مدام با افزایش قیمت مواجهه شود.

امروز نگاهی گذرا به وضعیت قیمت انواع محصولات بازار آنهم در طول ۸ سال اخیر حکایت از آن دارد که مصرف کنندگان همچنان نگران تغییرات قیمتی بوده و بازار نیز به جای کاهش قیمت ها همچنان روند افزایشی قیمت ها را تجربه می کند.

به هر ترتیب با وجود وعده های دهن پرکن روحانی و رأی جمع کن هایش نه تنها قیمت خودرو در این ۸ ساله کاهش پیدا نکرده که بلکه رکوردهای جدیدی را در جهش قیمت خودرو طی سال های گذشته شاهد بوده ایم.

قیمت خودروهای داخلی در سال ۱۴۰۰ نسبت به پیش از فعالیت دولت روحانی تا بیش از ۸ برابر شده است. برای مثال پراید ۱۳۲ که در سال ۱۳۹۲ بالغ بر ۱۷ میلیون تومان قیمت داشت در سال ۱۴۰۰ به ۱۱۲ میلیون تومان افزایش یافته است. سمند سورن از حدود ۳۳ میلیون تومان به ۲۴۸ میلیون تومان رسیده و پژو ۴۰۵ نیز که حدود ۲۶ میلیون تومان بوده به ۱۹۰ میلیون تومان رسیده است. 

نوع خودروقیمت خودرو در ۱۳۹۲قیمت خودرو ۱۴۰۰
 سمند سورن۳۳میلیون و ۵۰۰ هزار تومان۲۴۸ میلیون تومان
 پژو ۴۰۵۲۶ میلیون و ۵۰۰هزار تومان۱۹۰ میلیون تومان
پژو ۲۰۶ تیپ ۲۳۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان۲۰۳ میلیون تومان
پژو۲۰۶ تیپ ۵۳۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان۲۵۸ میلیون تومان
پژو ۲۰۷ اتوماتیک۵۷ میلیون تومان۳۹۸ میلیون تومان
پژو۲۰۶ صندوق دار مدل v8۳۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان۲۴۷ میلیون تومان
پراید ۱۳۲۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان۱۱۲ میلیون تومان
پراید ۱۱۱۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان۱۳۰ میلیون تومان
تیبا۲۱ میلیون تومان۱۲۷میلیون تومان
پژو پارس سال۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان۲۲۰ میلیون تومان
سمند ال ایکس۲۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان۱۹۳ میلیون تومان
سوزوکی ویتارا اتومات۱۲۷  میلیون تومان۹۶۰میلیون تومان
تندر ۹۰۳۶ میلیون تومان۳۳۲ میلیون تومان
مزدا ۳۱۰۵ میلیون تومان۸۷۶ میلیون تومان

منبع: تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.