کیفیت رنگ‌های خارجی خودرو از نمونه‌های ایرانی بهتر است

قطعه نیوز: یک کارشناس رنگ خودرو گفت: توصیه می‌شود متقاضیان خدمات رنگ خودرو، خود به تهیه رنگ مورد نظر اقدام کنند، چراکه در مواردی دیده شده است که نقاشان از رنگ‌های بی‌کیفیت استفاده می‌کنند.

مهدی بخش علیها در گفت‌وگو با خبرنگار «قطعه نیوز» شرح داد: در حال حاضر در بازار هم رنگ ایرانی و هم رنگ خارجی وجود دارد، با این حال بیشتر نقاشان برای رنگ کردن خودروهای داخلی از رنگ ایرانی استفاده می‌کنند.
وی افزود: دلیل این اقدام این است که با استفاده از رنگ ایرانی، قیمت تمام شده خدمات رنگ و صافکاری برای مشتری مناسب‌تر تمام می‌شود.


وی بیان کرد: رنگ‌های خارجی کیفیت بالاتری دارد و معمولا برای خودروهای خارجی استفاده می‌شود، گرچه گاهی برای خودروهای خارجی نیز رنگ ایرانی به کار می‌رود.


به گفته بخش علیها، اختلاف قیمت میان رنگ‌های خارجی و ایرانی بسیار زیاد است، به طوری که گاهی رنگ‌های خارجی چند برابر رنگ‌های ایرانی قیمت دارند.
این کارشناس رنگ خودرو گفت: تفاوت رنگ ایرانی و خارجی از نظر کیفیت به چند مورد برمی‌گردد، یکی از این موارد مربوط به میزان پوشش آن دو است که در رنگ خارجی بسیار بیشتر از نوع داخلی است.


بخش علیها ادامه داد: مورد بعد به ماندگاری رنگ بر روی خودرو مربوط است. رنگ‌های خارجی ماندگاری بیشتری نسبت به نوع ایرانی دارند.
وی با بیان اینکه دیگر تفاوت کیفی رنگ‌های ایرانی با غیر ایرانی به براق بودن نوع خارجی برمی‌گردد، اظهار کرد: رنگ باید سطح خودرو را بپوشاند که رنگ ایرانی دارای خلل و فرج است.


وی گفت: رنگ خارجی به صورت اتوماتیک بعد از پاشیده شدن بر روی سطح خودرو صاف است، به طوری که انگار بر روی خودرو آب پاشیده شده است اما رنگ ایرانی مات است و از این جنبه نیز کیفیت لازم را ندارد.
وی عنوان کرد: رویه به این صورت است که معمولا مشتریانی که برای خدمات رنگ مراجعه می‌کنند، با دریافت نمونه رنگ، خود به تهیه آن اقدام می‌کنند، البته در بعضی موارد، نقاش رنگ را تهیه می‌کند که معمولا رنگ با کیفیتی نیست.


بخش علیها اضافه کرد: توصیه این است که افراد، کد یا نمونه رنگ را از نقاش بگیرند و رنگ درجه یک را از مراکز معتبر فروش رنگ تهیه کنند.
وی اعلام کرد: خدمات رنگ برای خودروهای کلاسیک در سال ۹۹ تا ۷۰ درصد افزایش قیمت داشته است.


وی در باره این باور عمومی که خدمات رنگ برای خودروهای سفید ارزان‌تر از رنگ‌های دیگر تمام می‌شود، گفت: این موضوع صحیح نیست و رنگ سفید نیز نمونه‌های با کیفت و بی‌کیفیت دارد.
بخش علیها گفت: توصیه و ملاحظه خاصی برای انتخاب رنگ خودرو وجود ندارد و هر فرد با توجه به سلیقه خود به انتخاب رنگ بپردازد.


وی اظهار کرد: در ایران خودروها با رنگ سفید، مشکی و نقره‌ای سریع‌تر و آسان‌تر به فروش می‌رسند و بنابراین بین مردم این روال وجود دارد که در هنگام خرید، خودروی خود را از میان این سه رنگ انتخاب می‌کنند.


وی ادامه داد: قیمت سایر رنگ‌ها تفاوتی با رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و سفید ندارد و انجام خدمات رنگ برای سایر رنگ‌ها نیز با مشکل خاصی مواجه نیست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.