سانگ یانگ به بازار آمریکا خواهد رفت

قطعه نیوز: سال گذشته بود که سانگ‌یانگ با اعلام عدم توانایی در بازپرداخت وام حدود ۵۳ میلیون دلاری، اعلام ورشکستگی کرد. اکنون شرکت هندی ماهیندرا به‌عنوان سهام‌دار بزرگ سانگ‌یانگ به دنبال یک سرمایه‌گذار جدید به منظور خرید تمام یا بخشی از سهام خود در این شرکت کره‌ای است.

اطلاعاتی در دست است که نشان می‌‌دهد یک شرکت کوچک آمریکایی به اسم HAAH احتمالاً خریدار جدید سانگ‌یانگ خواهد بود.

با توجه به مشکلات سانگ‌یانگ مشخص نبود که کسی برای این کار پا پیش می‌گذارد یا خیر؟ با این حال به نظر می‌رسد که یک گزینه جدید برای خرید پیدا شده است.

منابع خبری گزارش داده‌اند که هولدینگ HAAH اتومتیوز آمریکا برای خرید سهام سانگ‌یانگ پیگیری‌های فراوانی کرده است. جزئیات این توافق در دسترس نیست، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که HAAH هنوز هم آماده سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیون دلاری است.

به گفته سخنگوی این شرکت آن‌ها هم‌چنان روی فرصت تجاری سانگ‌یانگ در آسیا مذاکره می‌کنند ولی در حال حاضر امکان انتشار جزئیات بیشتر وجود ندارد و همه‌چیز به صورت محرمانه پیش می‌رود.

گمانه‌زنی‌ها مبنی بر تمایل HAAH بر سرمایه‌گذاری روی سانگ‌یانگ و عرضه مجدد خودروهای این شرکت در بازار آمریکا مطرح می‌شود.

اقدام شرکت فوق از این حیث قابل توجه است که پیش از این شاهد تلاش‌های فراوان آن‌ها برای عرضه خودروهای چینی در بازار آمریکا بوده‌ایم. اتفاقی که سال ۲۰۱۸ رخ داد و اعلام شد شرکت زوتی اولین خودروساز چینی خواهد بود که به ایالات متحده می‌رسد.

اگرچه این فرایند هرگز به نتیجه نرسید. با این حال HAAH از مسیری دیگر تلاش خود را ادامه داد و سال گذشته خبر عرضه چری اکسید TXL را با نام جدید Vantas و با برند جدید T-Go منتشر کرد. تا این لحظه روی عرضه این خودروها در پایان سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است.

ابراز علاقه HAAH به خرید سانگ‌یانگ نیز چندان بی‌دلیل نیست. پیش از این آمریکا و کره‌جنوبی با یکدیگر توافق تجارت آزاد امضا کرده‌اند و این امکان برای هولدینگ فوق فراهم آمده که از پرداخت تعرفه‌های سنگین واردات خودرو یا قطعات پرهیز کند.

ورشکستکی سانگ‌یانگ

عدم توانایی در بازپرداخت وام بیش از ۵۴ میلیون دلاری کار دست سانگ‌یانگ داده است. سال سخت ۲۰۲۰ برای این شرکت به تلخی پایان یافت. چراکه آن‌ها نتوانستند با وام‌دهندگان خود به توافق برسند.

کارشناسان می‌گویند اعلام ورشکستگی این شرکت سیگنال روشنی از عدم حمایت دولت کره‌جنوبی از شرکت‌هایی با سرمایه‌گذاری خارجی است. چراکه بخش اعظمی از سهام سانگ‌یانگ در اختیار هلدینگ ماهیندرا هند قرار دارد.

باید اعتراف کرد از سال ۲۰۱۰ که هندی‌ها مالکیت این شرکت کره‌ای را در دست گرفتند تا کنون موفقیت درخشانی در زمینه بازگرداندن سانگ‌یانگ به وضعیت عادی حاصل نشده است.

یکی از دلایل ورشکستگی سانگ‌یانگ عدم برخورداری آن‌ها از حمایت ویژه دولت کره از شرکت‌های این کشور به بهانه ویروس کرونا بوده است. از سوی دیگر در صورتی که این کشور بخواهد تسهیلات نجات‌بخش را در اختیار سانگ‌یانگ قرار بدهد، دیگر جوینت‌ونچورها مانند جنرال موتورز کره و سامسونگ رنو نیز به چنین بسته حمایتی نیاز خواهند داشت.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.