نمونه اولیه موتور برقی یاماها با ۴۶۹ اسب بخار معرفی شد

قطعه نیوز: یکی از مصارف این موتور در هایپرکارها است و با استفاده از ۴ موتور برقی در خودرو می توان به توان ۱۸۷۷ اسب بخار رسید.

شاید مردم خیلی اطلاع نداشته باشند اما انواعی از قوای محرکه یا برخی از قطعات آن در خودرو را یاماها طراحی و عرضه کرده است. ممکن است با شنیدن نام یاماها فقط موتورسیکلت یا پیانو به ذهن خطور کند، اما یاماها محصولات بیشماری دارد. به عنوان چند مثال ساده، سرسیلندر تویوتا ۲۰۰۰GT‌؛ Volvo V8 از XC90؛‌ فورد تاروس SHO از دهه ۹۰ به بعد فقط چند نمونه از این محصولات هستند.

علاوه بر این، یاماها فقط روی موتورهای احتراق داخلی (موتور درون سوز) و قطعات آن تمرکز ندارد. از دستان این شرکت ژاپنی در بخش خودروهای برقی هم هنر می بارد. اخباری از این شرکت می رسد که در موتورهای برقی هم کار خیره کننده ای ارائه کرده است. به بیان دقیق تر، یاماها یک قوای محرکه برقی یکپارچه ی جمع و جوری ارائه کرده است که توان آن ۴۶۹ اسب بخار است.

گفتن ۴۶۹ اسب بخار در لفظ شاید عدد کوچکی به نظر بیاید اما در عرصه ی موتور خودروهای برقی، رقم بسیار خیره کننده ای است. خیلی از خودروسازان دنیا با موتورهای بنزینی و به کمک چند موتور برقی به چنین توانی نزدیک می شوند. اما شاید مهمتر از این توان بسیار بالا، اندازه و حجم و شکل ترکیبی قطعات این موتور یکپارچه است. یاماها موفق شده است تمامی قطعات مکانیکی و برقی را در فضایی بسیار فشرده کنار هم بچیند و برای این موتور فرق نمی کند که از هوا یا روغن برای خنک شدن استفاده کند و بیشتر بستگی به نیاز مشتری دارد. به بیان دیگر، از دیدگاه تولید و طراحی، به کارگیری چنین موتور جمع و جوری دست طراحان خودرو را برای سایر بخش های الکترونیکی خودرو باز می گذارد.

پتانسیل های این موتور در خودروهای برقی به ویژه از لحاظ عملکرد (قدرت، شتاب و سرعت) بسیار بالا است و با این که هنوز امتحان خود را در تولید انبوه پس نداده و فقط نمونه اولیه آن معرفی شده است، از همین حالا می توان پیش بینی کرد که این موتور سر از محصولات متنوعی در خواهد آورد.

شاید یکی از مصارف این موتور در هایپرکارها باشد و با استفاده از ۴ موتور در خودرو به توان ۱۴۰۰ کیلووات معادل ۱۸۷۷ اسب بخار رسید.

یاماها از سال ۲۰۲۰ به بعد سفارش برای موتورسیلکت با توان ۴۷ تا ۲۰۰ اسب بخار داشته است.

این شرکت ژاپنی اعتقاد دارد که خودروسازان می توانند به جای یک موتور برقی از ۴ موتور در خودرو بهره مند شوند و به همین دلیل در حال یکپارچه سازی و کوچک سازی موتور با توان بالا روی آورده است.

همچنین یاماها یک شاسی عمومی را در نظر گرفته و نشان داده است که این موتور جمع و جور چه گونه می تواند در انواعی از خودروها با سایزهای متنوع مورد استفاده قرار گیرد.

قرار است که این موتور در نمایشگاه بین المللی مهندسی خودروی ۲۰۲۱ در شهر یوکوهامای ژاپن از ۲۶ تا ۲۸ مه (۵ تا ۷ خرداد) در معرض نمایش قرار گیرد.

منبع: سایپانیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.