سیستم جدید شارژ باتری مرسدس

قطعه نیوز: مرسدس-آام‌گ سخت در تلاش است تا نشان دهد پیشرانه‌‌های جدید هیبریدی پلاگین آن‌ها هنوز هم جذاب و اسپرت است. با توجه به اطلاعات به دست آمده، شاید فناوری جدید شرکت بتواند حتی بدبین‌ترین رانندگان را نیز متقاعد کند. چراکه در مدل‌های جدید باتری‌ها هم‌زمان با دریفت کشیدن شارژ می‌شوند.

سیستم بازیابی انرژی در هنگام دریفت بخشی از قدرت را از چرخ‌های عقب به باتری‌ها هدایت می‌کند تا با ذخیره شارژ بتوان دوباره از آن استفاده کرد.

جوهن اشمیتز که یک توسعه‌دهنده استراتژی خودروهای برقی است، در این رابطه توضیحات بیشتری را ارائه داده است. به گفته اشمیتز در هنگام رانندگی با این خودرو، سیستم بازیابی انرژی بخشی از قدرت را از چرخ‌های عقب به باتری‌ها هدایت می‌کند تا با ذخیره شارژ بتوان دوباره از آن استفاده کرد. مرسدس اطلاعات دقیق‌تری از جزئیات فنی این سیستم ارائه نکرده است.

اگرچه ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما از آنجا که ورودی دریچه‌ گاز بخش مهمی در کنترل دریفت به حساب می‌آید، سیستم کنترل کشش به اندازه کافی هوشمند شده است تا راننده دریفت را بدون دردسر انجام دهد. درست مانند آنچه پیش‌تر روی فراری SF90 دیده بودیم. اینها همه یعنی استفاده از تجهیزات الکترونیکی برای به دست آوردن قدرت چندان هم دور از ذهن نیستند.

شارژ باتری خودروهای مرسدس در هنگام دریفت

در یک ویدیوی که اشمیتز آن را در یوتیوب منتشر کرده، مشخص است که مرسدس جدید به خوبی توانسته حالت‌های متعارف رانندگی از کامفورت تا اسپرت و تغییر حالت بین مدل بنزینی و برقی را تا حد ممکن بهینه کند.

پیشرانه‌های پلاگین هیبریدی مرسدس-آام‌گ به لطف یک چیپ جدید تقویت‌کننده می‌توانند تا ۸۰۴ اسب‌بخار قدرت فراهم کنند. البته سهم موتور برقی چیزی حدود ۲۰۰ اسب‌بخار است. تحمیل این خروجی سنگین به محور متحرک عقب شاید منجر به لغزش بیش از حد شود. ولی یک سیستم هوشمند در صورت بروز این ناپایداری، خودرو را از حالت دریفت خارج می‌کند.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.