لاستیک‌های فرسوده را بازیافت کنید

قطعه نیوز: اگر از خود می‌پرسید که با لاستیک‌های قدیمی چه کار کنید، پاسخ شما در این گزارش آورده شده است.

اگر از خود می‌پرسید که با لاستیک‌های قدیمی چه کار کنید، پاسخ شما در این گزارش آورده شده است. لاستیک‌ها مانند لنت ترمز و تیغه‌های برف پاک کن قابل مصرف هستند، اما میزان هدر رفت آن‌ها به میزان قابل توجهی بیشتر است.

تخمین زده می‌شود تعداد لاستیک‌های فرسوده در هر سال ۲۹۰ میلیون باشد! این به معنای انبوهی از لاستیک‌های قدیمی در محل دفن زباله یا رها شده است، اما اکنون لاستیک ها تا ۸۰ درصد بازیافت می‌شود. در اینجا نحوه  دفع صحیح لاستیک‌های قدیمی آورده شده است.

سوالی که اکنون به وجود می آید، چرا باید لاستیک را بازیافت کنید؟ لاستیک‌ها قابل تجزیه نیستند. اگر آن‌ها را غیرقانونی دفع کنید، صد‌ها سال طول خواهد کشید تا تجزیه شود. زمانی که لاستیک‌ها خراب می‌شوند، سموم در خاک و هوا آزاد می‌شود که برای محیط زیست مضر است.

در مواردی ممکن است محل دفن زباله مناسب نباشد. لاستیک‌ها فضای زیادی را اشغال می‌کنند، بنابراین انداختن آن‌ها در محل‌های دفن زباله یک راه حل عملی طولانی مدت برای دفع نیست. علاوه بر این، آن‌ها حشرات و سایر آفات را به خود جذب می‌کنند که می‌تواند باعث به خطر افتادن سلامتی شود، بنابراین مسئولیت پذیر باشید و لاستیک‌های قدیمی خود را بازیافت کنید.

در قدم اول با خدمات جمع آوری زباله تماس بگیرید. لاستیک‌های خود را در سطل زباله قرار ندهید. اگر آن‌ها با بقیه زباله ها در یکجا باشند، احتمال زیادی وجود دارد که آن‌ها با زباله‌های خانگی مخلوط شوند.

در عوض، به خدمات جمع آوری زباله یا بخش مدیریت پسماند شهر خود مراجعه کنید. آن‌ها می‌توانند به شما بگویند چه کاری انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که لاستیک به درستی بازیافت می‌شود. 

جستجو برای یک مرکز بازیافت تایر

اگر مطمئن نیستید با لاستیک‌های قدیمی چه کاری انجام دهید، می‌توانید مستقیماً به یک مرکز بازیافت لاستیک بروید. لاستیک‌ها باید از رینگ‌ها برداشته شوند، بنابراین مطمئن شوید که تمام ابزار‌های کار را از جمله اتوی لاستیک در اختیار دارید. یک مرکز بازیافت تایر به طور کلی می‌تواند از هر نوع لاستیک استفاده کند، حتی تایر‌های تجاری که اغلب توسط سرویس‌های معمول جمع آوری سطل زباله پذیرفته نیستند.

لاستیک‌های بازیافتی موارد استفاده زیادی دارند که باعث آلودگی محیط نمی‌شوند. می‌توان آن‌ها را به مالچ لاستیک تا چمن مصنوعی تبدیل کرد، همچنین می‌توان از آن‌ها برای ساخت نوسان چرخشی در همه جا استفاده کرد.

وقتی لاستیک‌ها فرسوده می‌شوند، بیرون ریختن لاستیک‌های قدیمی با سطل زباله یا محل دفن زباله وسوسه انگیز است، اما دفع مناسب لاستیک‌ها مهم است. لاستیک‌های قدیمی را حتماً به روش صحیح بازیافت کنید تا بتوانند به جای تبدیل شدن به یک چشم آلوده، زندگی جدیدی پیدا کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.