مقایسه مرسدس بنز S500 با ب ام و ۳۲۰i سدان

قطعه نیوز: مشخصات فنی خودرو مرسدس بنز S500 و ب ام و ۳۲۰i سدان در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، مرسدس بنز S500 با ب ام و ۳۲۰i سدان است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی مرسدس بنز S۵۰۰:
مرسدس بنز S۵۰۰، خودرویی ساخت کشور آلمان است که در سال ۲۰۰۶ طراحی شد و در آن از یک موتور ۸ سیلندر با ۳۲ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۵۴۶۱ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۳۸۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۵۳۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۸۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۷ دنده خودکار ۷G Tronic Sport استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۵ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۱۱.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۹۰ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می‌توان به سیستم کمک پارک خودرو، کامپیوتر داخلی، کنترل دمای هوا در عقب، صندلی گرمکن و سرد کن عقب و جلو، سنسور پارک، قابلیت تنظیم ارتفاع، سنسور باران، سیستم کم کردن باد تایر، کروز کنترل، کمک فنر‌های ایروماتیکی، رادار (Distronic)، سقف جیر، سیستم مکش در‌ها، یخچال و جعبه خنک نگهدارنده اشاره کرد.

معرفی ب ام و ۳۲۰i سدان:
ب ام و ۳۲۰i سدان، خودرویی ساخت کشور آلمان است که در سال ۲۰۰۶ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۰۰۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۷۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ و ۷۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۱۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۲۵۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ دنده خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۲۸ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۲.۲ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۶.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۳ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می‌توان به آینه‌های ضد اشعه، سیستم پردازنده صوتی، سنسور باران، آینه‌های جانبی به همراه گرمکن و تاشوندگی خودکار، روشن شدن خودکار چراغ‌ها (سنسور نور)، کروز کنترل، سنسور پارک اشاره کرد. در نوع سفارشی این خودرو شاهد حافظه تنظیم صندلی، گرمکن صندلی، پرده برقی عقب، تغییر زاویه آینه هنگام پارک، چرخش نور چراغ‌ها در پیچ و سانروف هستیم.

خودرو
مرسدس بنز S500ب ام و ۳۲۰i سدان
کشور سازنده
آلمانآلمان
سال (طراحی)
۲۰۰۶۲۰۰۶
موتور
۸ سیلندر ۳۲ سوپاپه۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور
۵۴۶۱سی سی۲۰۰۰سی سی
حداکثر قدرت
۳۸۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه۱۷۰ اسب بخار در ۶۷۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
۵۳۰ نیوتن متر در ۴۸۰۰ دور در دقیقه۲۱۰ نیوتن متر در ۴۲۵۰ دور در دقیقه
جعبه دنده
۷ دنده خودکار ۷G Tronic Sport۶ دنده خودکار
شتاب ۰ تا ۱۰۰
۵ ثانیه۸.۲ ثانیه
حداکثر سرعت
۲۵۰ کیلومتر در ساعت۲۲۸ کیلومتر در ساعت
وزن
۱۹۴۰ کیلوگرم۱۴۴۵ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
۵۰۹۵ طول – ۱۸۶۹ عرض – ۱۴۷۸ ارتفاع۴۵۳۱ طول – ۱۸۱۶ عرض – ۱۴۲۰ ارتفاع
فاصله بین دو محور
۳۰۳۵ میلیمتر۲۷۶۱ میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر
۱۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر۸.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
۸ لیتر در هر صد کیلومتر۵.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
۱۱.۱ لیتر در هر صد کیلومتر۶.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
۹۰ لیتر۶۳ لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو ۴یورو ۴
میزان تولید CO2
۲۵۸ گرم در هر کیلومتر۱۴۸ گرم در هر کیلومتر
ترمز و پایداری
BAS – ABS – ASR – ESP – ABCABS – CBC – DTC – DSC
کیسه هوا
کیسه هوای سرنشینان جلو – جانبی – پرده ای – مجموعا ۶ کیسه هواکیسه هوای سرنشینان جلو – جانبی – پرده ای – مجموعا ۶ کیسه هوا
سیستم صوتی
DVD چنجر – CD – نمایشگر رنگی – سیستم تلفن همراهرادیو ضبط ویژه بی ام و – سیستم تنظیم و تغییر کد CD Player

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.