انجام ۱۴۵۴ سفر با دوچرخه برابر با کاشت۲۴ اصله درخت

قطعه نیوز: براساس آمار اعلامی از سایت تهران هوشمند، ۲۴ هزار و ۱۵۸ کیلومتر مسیر با دوچرخه در اسفند ۱۳۹۹ با استفاده از اپلیکیشن «دوچرخه» در شهر تهران پیموده شده است.

در آخرین ماه ۱۳۹۹، یک هزار و ۴۵۴ سفر با اپلیکیشن «دوچرخه» صورت گرفته است. مجموع مسیرهای طی شده در این اپلیکیشن برابر با ۲۴ هزار و ۱۵۸ کیلومتر تنها در یک ماه است.

انجام این تعداد سفر با دوچرخه، ۵ هزار و ۳۱۵ کیلوگرم در کاهش گاز مونوکسید کربن (CO۲) تأثیر داشته است. همچنین یک هزار و ۶۹۱ لیتر در مصرف سوخت در اسفند ۱۳۹۹ صرفه جویی شده است. انجام یک هزار و ۴۵۴ سفر با دوچرخه برابر با کاشت ۲۴ اصله درخت است.

بر اساس گزارش سایت شهر، اپلیکیشن «دوچرخه» توسط شهرداری تهران با هدف ترویج دوچرخه شهری به عنوان یک شیوه حمل و نقل پاک تهیه و در اختیار شهروندان تهرانی قرار گرفته است. تولید این اپلیکیشن با بهره گیری از توان شرکت دانش بنیان سازه‌های اطلاعاتی و با مشاوره از شرکت هلندی Move Mobility انجام شده است. در این اپلیکیشن سعی شده تا با ارائه قابلیت‌های مختلف از جمله برگزاری کمپین‌ها و رویدادهای مختلف، در ترویج و توسعه دوچرخه شهری، گامی مثبت برداشته شود.

براساس برنامه ۵ ساله «توسعه دوچرخه سواری در کلان شهر تهران» یکی از پروژه‌ها در بخش اقدامات نرم فزاری، تهیه نرم افزار پایش میزان دوچرخه سواری شهروندان است. در راستای تحقق این برنامه شهرداری تهران و مالک اپلیکیشن پایش دوچرخه سواری شهروندان با نام «دوچرخه» را در بهار ۱۳۹۹ به بهره برداری رساند.

منبع: ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.