مشخصات فولکس‌واگن تایگون اعلام شد

قطعه نیوز: پس از مدت‌ها انتظار علاقمندان، بالاخره محصول انحصاری فولکس‌واگن با نام تایگون – Taigun –  برای بازار هندوستان هم معرفی شد. این خودرو که قرار است به مصاف با کیا سلتوس، هیوندای کرتا و اشکودا کوشاک برود، براساس پلتفرم MQB-A0-IN متعلق به گروه فولکس‌واگن و با استفاده از ظرفیت­‌های بومی ساخته شده است.

تایگون براساس پلتفرم MQB-A0-IN متعلق به گروه فولکس‌واگن و با استفاده از ظرفیت­‌های بومی ساخته شده است.

کراس‌اور ۴.۲ متری از نظر ظاهری با سایر محصولات جدید فولکس‌واگن هماهنگ است هرچند که سلایق خریداران هندی نیز در طرح آن اعمال شده است. خطوط مستقیم و افقی جلوپنجره در کنار استفاده زیاد از کروم در نمای جلو را می‌­توان شاهدی برای اثبات این مدعی دانست. کاپوت عضلانی، ورودی بزرگ هوا در پایین سپر و همچنین یک زیرسپری، چهره فولکس‌واگن تایگون را به سایر خودروهای شاسی­‌بلند شبیه ساخته است.

نمای جانبی فولکس‌واگن تایگون را می­‌توان بسیار شبیه به اشکودا کوشاک دانست که البته با توجه به استفاده از پلتفرم و قطعات مشترک در ساخت این دو خودرو، چندان عجیب به نظر نمی‌­رسد. در بخش عقب نیز با طرحی مشابه سایر ساخته‌­های فولکس‌واگن روبرو هستیم ضمن­ این‌که اتصال چراغ‌ها به یکدیگر هم به پیروی از مد جدید صنعت خودرو در سال‌های اخیر انجام شده است.

فولکس‌واگن تایگون کراس‌اوری برای بازار هند

فاصله میان محورهای فوکس‌واگن تایگون برابر با ۲.۶۵۱ متر و ابعاد رینگ‌های آن نیز ۱۷ اینچی بوده که در کنار کالیپر ترمزهای قرمز رنگ تریم GT line، نمایی زیبا و هماهنگ ایجاد می­‌کند.

فضای کابین فولکس‌واگن تایگون برای خودرویی در این ابعاد بسیار جادار بوده و صندلی­‌ها نیز راحت ارزیابی می­‌شوند هرچند به نظر می‌­رسد ردیف عقب برای سه سرنشین بزرگسال چندان راحت نباشد.

تهویه صندلی­‌های جلو، نمایشگر ۱۰ اینچی لمسی با پشتیبانی از اندروید اتو، اپل کارپلی و سیستم ارتباطی My Volkswagen، شارژ بی‌سیم تلفن همراه، پورت USB تایپ C، سانروف ، صفحه پشت آمپر دیجیتال و امکان جمع­‌آوری صندلی­‌ها به صورت ۶۰:۴۰ مهمترین امکانات رفاهی قابل ذکر در کابین این خودرو خواهند بود.

کیفیت کلی مواد استفاده شده در کابین قابل قبول است، هرچند در بخش‌های پایینی می‌­توان آثاری از پلاستیک خشک پیدا کرد. ابعاد نسبتاً کوچک سانروف و کیفیت کم روکش سقف نیز سایر موارد ناخوشایندی بوده که در کابین تایگون دیده می­‌شود.

داشبورد فولکس‌واگن تایگون کراس‌اوری برای بازار هند

سیستم پایداری، شش کیسه هوا، هشدار فشار باد تایرها و کمربند ایمنی سه نقطه‌­ای برای سرنشینان عقب، امکانات ایمنی این خودرو خواهند بود.

فولکس‌واگن تایگون به پیشرانه­ یک لیتری به قدرت ۱۱۵ اسب‌بخار با جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا اتوماتیک و یا ۱.۵ لیتری TSI با ۱۵۰ اسب‌بخار قدرت و جعبه‌دنده ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک مجهز خواهد شد که قبلاً در اشکودا کوشاک نیز نصب شده و عملکرد مناسبی ارائه کرده‌­اند.

قیمت فولکس‌واگن تایگون هنوز اعلام نشده اما می­‌توان انتظار داشت که با آغاز فروش این محصول در ماه آگوست، شاهد تعیین رقمی بین ۱۳,۶۰۰ تا ۲۱,۸۰۰ دلار برای آن باشیم.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.