با سامانه‌ای داخلی و هوشمند؛ نحوه رانندگی گزارش داده می‌شود

قطعه نیوز: یک شرکت دانش‌بنیان با تولید یک محصول هوشمند ردیابی امکان گزارش‌گیری از خودرو و نحوه رانندگی را فراهم کرد.

حسین صادقی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان شبکه حسگر مفید گفت: کار اصلی این شرکت، تولید سیستم‌های فعال در حوزه اینترنت اشیاء  است. ما با بررسی سیستم‌های امنیت خودرو  موجود در بازار که عموماً از کشورهای شرق آسیا وارد می‌شوند، یک سیستم جدید طراحی کردیم.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان شبکه حسگر مفید، در ادامه افزود: در این سامانه، امکانات ردیابی خودرو برای کاربر به وجود می‌آید. البته ردیابی تنها گزینه این سامانه نیست و خدمات بسیار متنوع دیگری توسط دستگاه مجیک بوف، ارائه می‌شود.

این فعال صنایع دانش‌بنیان، ضمن تاکید بر ایران‌ساخت بودن تمام قطعات دستگاه گفت: برای مثال یک شرکت ممکن است خودروهای مختلف با رانندگان استخدام شده داشته باشد و کیفیت رانندگی و نحوه نگهداری خودرو برای آنها مهم باشد. براین اساس، یک خدمت ویژه برای آنها طراحی شده است.

وی افزود: این سامانه با استفاده از هوش مصنوعی، از نحوه رانندگی و سرعت‌گیری‌های خودرو، گزارش تهیه می‌کند. همچنین اگر ضربه‌ای به خودرو وارد شده باشد، آن را ثبت می‌کند. در صورتی هم که دستگاه توسط سارق از خودرو خارج شود، اتومبیل خود به خود خاموش می‌شود و تا زمانی که مالک خودرو با ریموت مراجعه نکند، امکان روشن شدن آن نیست.

صادقی ضمن مقایسه کردن این دستگاه با نمونه‌های مشابه خارجی گفت: ما برای سامانه وایرلس سنسورها، ثبت اختراح داریم و برعکس بسیاری از نمونه‌های خارجی، این دستگاه تنها به کار ردیابی نمی‌پردازد و گزینه‌های زیادی را در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان شبکه حسگر مفید، ضمن برشمردن این گزینه‌ها، افزود: این دستگاه ۲ سال ضمانت عملکردی و ۳ سال ضمانت دارد و خدمات پس از فروش نیز ارائه می‌شود. همچنین مشتری می‌تواند گزینه‌های مختلف را خودش انتخاب کند و این موضوع در قیمت دستگاه تاثیر می‌گذارد.

صادقی، با تاکید بر کیفیت بالای محصول دانش‌بنیان ایرانی، گفت: تلاش کرده‌ایم با استفاده از کیفیت بالای قطعات، یک محصول کاملاً کاربردی را در اختیار مشتری قرار دهیم که با در نظر گرفتن خدماتش از نمونه مشابه اروپایی بسیار ارزان‌تر است.

منبع: مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.