آمار تفکیک شده تولید انواع خودرو در سال ۹۷+جدول

قطعه نیوز: آمار تولید خودروسازان کشور در سال ۹۷، توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شد.

به گزارش قطعه نیوز، بر اساس اعداد و ارقام درج شده در آمار تولید سال گذشته، تولید خودرو در کشور نسبت به سال ۱۳۹۶، تا ۳۹ درصد کاهش داشته است.

طبق آمار منتشر شده از تولید خودرو در سال ۹۷، تولید سه خودروساز در کشور به ۷۹۸ هزار و ۹۲۸ دستگاه شامل انواع محصول رسیده است. در حالی که تولید در سال ۹۶، بیش از یک میلیون و ۳۱۶ هزار دستگاه بوده است.

در عین حال نگاهی به آمار ماهانه خودروسازان بزرگ حاکی از آن است که تیراژ تولید محصولات سواری در اسفند، نسبت به بهمن، حدود ۴۲ درصد رشد کرده است. ایران‌خودرو و گروه خودروسازی سایپا در مجموع طی اسفند سال گذشته ۷۴ هزار و ۳۳۱ دستگاه محصول سواری به تولید رسانده‌اند، حال آنکه در بهمن تیراژ ۵۲ هزار و ۳۲۵ دستگاهی داشته‌اند.

در بین خودروسازان بزرگ کشور، ایران‌خودرو به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز داخلی، با تولید ۳۸ هزار و ۵۵۶ دستگاه انواع خودروی سواری در اسفند سال گذشته، افزایش تیراژ ۴۴ درصدی نسبت به بهمن داشته است. گروه خودروسازی سایپا (شامل سایپا و پارس‌خودرو) نیز که ۳۵ هزار و ۷۷۵ دستگاه محصول سواری را در اسفند ۹۷ به تولید رسانده در مقایسه با ماه قبل از آن ۴۱.۲ درصد افزایش تیراژ را تجربه کرده است.

با این حال بررسی آمار تولید در کل سال ۹۷ نشان می دهد تیراژ تولید ایران‌خودرو ۴۱۵ هزار و ۴۸۵ دستگاه بوده است که در مقایسه با سال ۹۶، تا ۴۱ درصد افت کرده است.

همچنین تولید گروه خودروسازی سایپا نیز ۳۸۳ هزار و ۴۴۳ دستگاه در سال ۹۷ ثبت شده است که نسبت به سال ۱۳۹۶ با ۳۸درصد افت همراه بوده است.

بررسی آمار تولید پارس‌خودرو نیز نشان می دهد تولید این شرکت در سال گذشته ۱۳۴ هزار و ۹۵۸ دستگاه انواع خودرو‌های سواری بوده است که در مقایسه با حجم تولید این شرکت در سال ۹۶، تا ۴۴درصد کاهش داشته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.