افزایش استقبال از موتورسیکلت‌های برقی

قطعه نیوز: بنابر علل گوناگون، این روزها قیمت سوخت روند رو به رشدی را آغاز کرده است. این افزایش قیمت در کشورهای آسیای جنوب‌شرقی بیشتر اتفاق افتاده بگونه­‌ای که در فیلیپین با رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته، اکنون هر لیتر بنزین با قیمت ۱.۲ دلار به فروش می­‌رسد. این میزان افزایش قیمت در طول یک دهه گذشته بی­‌سابقه بوده است.

یکی از پیامدهای واضح افزایش قیمت سوخت در منطقه آسیا-اقیانوسیه، افزایش استفاده از موتورسیکلت‌­های برقی است.

یکی از پیامدهای واضح افزایش قیمت سوخت در منطقه آسیا-اقیانوسیه، کاهش حضور خودروهای شخصی در خیابان‌­ها و افزایش استفاده از اسکوترها، دوچرخه­‌ها و موتورسیکلت‌­های برقی است. بنابر گزارش نشریه هندی Shifting Gears، یکی از شرکت‌های تولیدکننده وسایل دوچرخ برقی در هندوستان با نام Okinawa با افزایش ۳۰ درصدی آمار فروش روبرو شده است.

البته با توجه به شلوغی و فضای کم معابر شهرها در کشورهای آسیای جنوب‌شرقی، ابعاد کوچک وسایل دوچرخ هم می‌­تواند عامل موثری در انتخاب این وسایل توسط شهروندان این مناطق باشد.

نکته مهم دیگر در این مورد را باید به افزایش توجه و استقبال خریداران جوان از وسایل نقلیه برقی مربوط دانست، امری که تنها به بازار آسیا جنوب‌شرقی محدود نیست چراکه براساس نتایج پژوهشی که اخیراً انجام شده، در بریتانیا هم جوان‌ها وسایل نقلیه برقی را به انواع مجهز به پیشرانه درون-سوز ترجیح می‌دهند.

به علت کمبود زیرساخت در برخی کشورها و دلایل دیگر، فعلاً نمی‌­توان خرید خودرو یا موتورسیکلت برقی را به تمام کاربران پیشنهاد داد اما می‌­توان از آینده درخشان و بازار رو به گسترش این وسایل نقلیه اطمینان داشت.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.