برنامه گروه فولکس‌واگن برای سال ۲۰۲۱

قطعه نیوز: چندی پیش گروه خودروسازی فولکس‌واگن کنفرانس رسانه‌ای سالانه خود را برگزار کرد و ضمن ارائه چشم‌انداز برای سال جاری، یک سند ۳۷۱ صفحه‌ای درباره آنچه در سال ۲۰۲۰ تحت ویروس کرونا اتفاق افتاد را هم به اشتراک گذاشت. در سند مدیریتی فولکس‌واگن جزئیات مربوط به عرضه محصولات جدید تا پایان سال ۲۰۲۱ نیز اشاره شده است.

انواع کراس‌اور، خودروهای برقی و هیبریدی عمده سبد محصولات جدید گروه فولکس‌واگن در سال ۲۰۲۱ را تشکیل می‌دهد.

تا اینجای کار می‌دانیم که شرکت اصلی گروه فولکس‌واگن یعنی خود برند فولکس‌واگن به زودی مدل ID5 یک کراس‌اور برقی کوپه را روانه بازار خواهد کرد. مدل بعدی احتمالاً مانند نسخه اروپایی Nivus خواهد بود که براساس پلتفرم MQB ساخته خواهد شد. این خودرو بعد از ورود به بازار اسپانیا سپس راهی بازار آسیا خواهد شد.

گزینه‌های بعدی ID4 Crozz , ID4X و نسخه سه ردیف ID6 است که راهی بازار چین خواهد شد. از برند فولکس این را هم می‌دانیم که شاسی‌بلند تیگوان در هندوستان، Taos در آمریکای شمالی و Tarek در روسیه تولید خواهد شد.

در ادامه این گزارش به دیگر زیرمجموعه فولکس یعنی اشکودا می‌رسیم. قرار است این شرکت نسل جدید فابیا – Fabia – را عرضه و فیس‌لیفت میان دوره‌ای شاسی‌بلند کودیاک را نیز معرفی کند. این برند برای بازار هند شاسی‌بلند Kushaq را در نظر خواهد گرفت. اگرچه در این اسناد اشاره‌ای به زمان عرضه شاسی‌بلند برقی و اسپرت Enyaq نشده است.

بنتلی زیرمجموعه لوکس فولکس نسخه پلاگین هیبریدی بنتایگا را به همراه گزینه سفارشی PHEV معرفی خواهد کرد. به همین صورت باید منتظر کانتیننتال GT و فلاییگ‌اسپور برقی هم باشیم.

طبق گزارش فوق سال جدید میلادی برای لامبورگینی به کندی خواهد گذشت. چراکه فقط اسم هوراکان STO که قبلاً فاش شده بود، در این سند آمده است. این در حالی است که اتفاقاً پورشه سال شلوغی را در پیش دارد. قرار است غیر از معرفی تایکان کراس‌توریسمو یک به‌روزرسانی جدید برای ماکان هم در دسترس باشد. طبق برنامه نسخه‌های کاملاً اسپرت‌تر به خانواده ۹۱۱ اضافه خواهد شد.

در مورد برند آئودی نیز باید گفت که سدان E-Tron جی‌تی به صورت رسمی امسال وارد بازار می‌شود. البته شرکت Q5 اسپرت‌بک بنزینی و Q5 برقی نسخه E-Tron را نیز کنار گذاشته است.

دست آخر به برند بوگاتی می‌رسیم که از آنجا خبر می‌رسد شرکت در حال کار روی نسخه توسعه‌یافته شیرون است. هنوز درباره محصول جدید که حتی نامی برای آن نیز انتخاب نشده نمی‌توان اظهارنظر کرد. با این حال پیش‌بینی می‌شود پیشرانه آن هم‌چنان W16 باشد.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.