سامانه آی درایو ۸ ب ام و رونمایی شد

قطعه نیوز: سامانه اینفوتینمنت (صوتی، تصویری، مولتی مدیا و اینترنتی روی داشبورد) آی درایو ۸ جدید ب ام شامل کنترلر چرخشی هم می شود.

ب ام و آخرین ورژن از سامانه اینفوتینمنت با نام آی درایو۸ iDrive 8 را معرفی کرد که شامل یک صفحه نمایش مقعر بسیار بزرگ است و به نرم افزار تشخیص صدای تقویت شده مجهز شده و آپشن های متنوعی دارد. اولین خودروهایی که از این سامانه جدید بهره مند می شوند، شاسی بلند تمام برقی iX‌ و خودروی سدان i4 خواهند بود. این سامانه به تدریج روی بقیه محصولات ب ام و نصب خواهد شد.

روی داشبورد این خودرو، یک پنل ۱۲.۳ اینچی تعبیه شده که در کنار صفحه لمسی ۱۴.۹ اینچی قرار دارد. با معرفی این صفحه های نمایش لمسی، اکثر دکمه های مکانیکی از روی داشبورد حذف می شوند. از ویژگی های خاص این سامانه، کنترلر چرخشی است که روی کنسول مرکزی قرار می گیرد. البته مشتری به انتخاب خودش می تواند فرمان پذیرِ صوتی، لمسی یا دکمه های فیزیکی را فعال کند. تأکید اصلی ب ام و روی ارتباط دوسویه و تشخیص صوتی طبیعی روی سامانه آی درایو۸ است.

یکی دیگر از ویژگی های این سامانه، به کارگیری هوش مصنوعی است که توانایی تشخیص صدای سرنشینان را دارد و می تواند بفهمد که فرمان الان از سوی راننده صادر شده یا از سرنشینان خودرو. مشتری می تواند نام دلخواه خود را روی این هوش مصنوعی بگذارد و وقتی که می خواهد فرمان صوتی صادر کند، برای مثال روشن کردن کولر یا بخاری، از همان نام استفاده کند. این هوش مصنوعی به تدریج عادت ها و ترجیحات تک تک افرادی که از این خودرو استفاده می کنند را به خاطر می سپارد.

مای مودز My Modes [به معنی حال فعلی من] یک امکان جدید در سامانه آی درایو۸ است. اگر شما ب ام و خود را بفروشید و مدل بالاتری یا جدیدتری بخرید، همه عادت های مورد علاقه خود را می توانید به خودرو بعدی ببرید. تنظیمات این سامانه برای ده نفر ظرفیت دارد و می تواند اطلاعات و ترجیحات ۱۰ نفر را حفظ و در صورت نیاز به خودروی بعدی منتقل کند. از رنگ نور محیطی داخل کابین گرفته تا شکل و شمایل صفحه نمایش روی داشبورد، فعال ماندن یا غیرفعال ماندن برخی از آپشن ها مثل ویبره فرمان، اندازه گیری سرعت فرمان پذیری پدال گاز و غیره.

سیستم عامل خودرویی اَپل، کارپلی و اندروید اتوی گوگل هم می توانند در سامانه آی درایو۸ ب ام و مورد استفاده قرار گیرند. همچنین این سامانه با فناوری نسل ۵ تلفن همراه ۵G هم سازگار است. اپلیکیشن های شرکت های ثالث و همکار با اَپل و گوگل هم در این سامانه سازگار هستند.

منبع: سایپانیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.