مواد اولیه موجود پاسخگوی ۳ماه نیاز تایرسازان است

قطعه نیوز: سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران ضمن اعلام وجود روند متعارف تخصیص ارز و وجود مشکلات بسیار در مساله انتقال پول، اعلام گرد: موجودی مواد اولیه تولیدکنندگان تایر به گونه ای است که در ۳ ماه ابتدای سال امکان حفظ و افزایش تیراژ تولید تایر در کشور وجود دارد.
مصطفی تنها درخصوص تامین مواد اولیه مورد نیاز تایرسازان با گذشت چند هفته از آغاز سال ۹۸ اظهار کرد: تایرسازان معمولا مواد اولیه مورد نیاز این زمان از سال را قبل از آغاز سال جدید تهیه می کنند. امسال تعطیلات حدود ۱۷ روز بود و معمولا در کشور ما در ایام تعطیلات نمی توان روی فعالیت ها در نظام ادرای و بازار حساب کرد، بنابراین شرکت ها تمام کارها را برای چند ماه ابتدای سال، پیش از پایان سال انجام می دهند.
سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران درخصوص وضعیت موجودی مواد اولیه تولیدکنندگان تایر گفت: موجودی مواد اولیه در کارخانجات مختلف تولید تایر، متفاوت است اما مطمئنا کارخانه ها حداقل برای ۳ ماه ابتدای سال تدارک قبلی را درخصوص تامین مواد اولیه مورد نیاز دیده اند.
تنها افزود: هر شرکت یک محدودیت نقدینگی دارد و در چهارچوب محدودیت نقدینگی اقدام به تهیه مواد اولیه کرده که قطعا این میزان، مقداری بی پایان نیست و حداکثر به اندازه نیاز ۳ ماه تدارک دیده شده است و با پایان این مقدار باید جایگزینی صورت گیرد اما با موجودی حال حاضر شرکت ها، در ماه های ابتدایی سال امکان حفظ و افزایش تیراژ وجود دارد.
سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران در خصوص نقل و انتقالات ارزی و تخصیص ارز از سوی دولت گفت: در مساله انتقال پول دچار مشکلات بسیاری هستیم. روند تخصیص ارز تا قبل از آغاز سال به صورت متعارفی در حال انجام بود و با آغاز سال جدید تا این لحظه تغییر خاصی در این حوزه رخ نداده و تخصیص ارز به شکل متعارف در حال انجام است.

منبع: خبرخودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.