برنامه «آمیکو» برای حضور در بازارهای جهانی؛ خدمات پس از فروش آمیکو با برند تازه توسعه می‌یابد

مدیرعامل آمیکو: برنامه آینده آمیکو مربوط به برندینگ تازه در حوزه خدمات پس از فروش است. قصد داریم لوازم یدکی و قطعات را در بسته‌بندی تازه و با برند جدیدی نزدیک به اسم آمیکو به بازار عرضه کنیم

قطعه نیوز: توسعه برنامه‌های خدمات پس از فروش و صادرات قطعات و لوازم یدکی با برندی جدید که تداعی کننده نام «آمیکو» باشد، از جمله برنامه‌های جدی گروه صنعتی ارس خودرو دیزل (آمیکو) در آینده نزدیک به شمار می‌رود که حضور این شرکت در منطقه آزاد، اجرای این برنامه‌ها را تسهیل خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار «قطعه نیوز»، پس از رونمایی و افتتاح خط تولید انبوه کمپرسی ۱۰ چرخ M2631 EEV به عنوان محصول جدید گروه صنعتی ارس خودرو دیزل (آمیکو)، مدیرعامل این شرکت در نشست مشترک با خبرنگاران و اصحاب رسانه، در خصوص فرایندهای مهندسی این خودرو، جایگاه پیش‌بینی شده برای آن در بازار، تمهیداتی که در زمینه خدمات پس از فروش در نظر گرفته شده و… توضیحاتی ارائه کرد.

شهرام فداکار در این نشست با تاکید بر اینکه کمپرسی ۲۶۳۱ که با برند آمیکو تولید می‌شود، محصولی است که در بازار کشور خود را اثبات کرده است، اظهار کرد: محصول جدید EEV با استاندارد EURO5، محصولی است که بر روی بازار داخلی آن اقدامات خوبی صورت گرفته است بنابراین به راحتی می‌توان این محصولات را به بازار کشورهای دیگر نیز عرضه کرد.

تولید انبوه کمپرسی M2631 آمیکو

چشم‌انداز آمیکو از حضور در بازارهای جهانی

وی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت و برنامه‌ریزی برای صادرات خودرو کار دشواری است، افزود: مسائل جانبی در این مبحث بسیار حائز اهمیت است. چراکه موضوع اصلی در این خصوص مربوط به استانداردها می‌شود و باید بررسی شود که چه حد از استانداردهایی که داریم، در کشورهای هدف قابلیت استفاده دارد یا خیر.

فداکار با اشاره به اینکه به عنوان مثال بازار سوریه برای صادرات جذابیت زیادی دارد، خاطرنشان کرد: موضوع صادرات خودرو به هر کشور هدف، باید به صورت واقعی و کاملا دقیق و اجرایی امکان‌سنجی شده و بازار مصرف آن نیز مورد مطالعه قرار گیرد.

وی حضور در بازارهای رقابتی را برای مدیران قدرتمند، اقدامی جذاب دانست و ادامه داد: واقعیت این است که حضور در بازار رقابتی بسیار سخت است و ما بارها در بازارهای خارجی در چنین رقابت‌هایی عملکرد قدرتمندی داشته‌ایم و در عین حال سود و منافع شرکت نیز حفظ شده است.

محصول جدید EEV با استاندارد EURO5، محصولی است که بر روی بازار داخلی آن اقدامات خوبی صورت گرفته است بنابراین به راحتی می‌توان این محصولات را به بازار کشورهای دیگر نیز عرضه کرد

تداوم تولید با کیفیت بالا بر اساس سنت‌های ریشه‌دار آمیکو

مدیرعامل شرکت آمیکو، در ادامه این نشست به تعهد آمیکو بر حفظ کیفیت محصولات اشاره کرد و افزود: محصول ۲۶۳۱ که پیش از این در آمیکو تولید می‌شد، از جمله گران‌ترین محصولات بوده است و در بازار کشور حتی با بنز هم رقابت می‌کرد. همین موضوع در مورد آمیکو آسنا نیز صادق است و این پیکاپ از جمله باکیفیت‌ترین محصولات این رده در بازار به شمار می‌رود.

به گفته وی، تمرکز تولید محصولات با کیفیت بالا به جای تمرکز صرف بر افزایش تیراژ، از سنت‌های ریشه‌دار آمیکو است که ما بر حفظ آن تاکید داریم.

شهرام فداکار خاطرنشان کرد: کشش مشتریان، سازمان‌ها و نهادهای دولتی خصوصی نسبت به استفاده از محصولات آمیکو، نشان دهنده توانایی خودروهای آمیکو و تاییدی بر کیفیت بالای این محصولات است.

وی به اهداف در نظر گرفته شده برای تولید آمیکو در سال آینده اشاره کرد و تصریح کرد: تولید سال آینده آمیکو بیشتر بر تولید و فروش دو محصول آمیکو شامل آمیکو آسنا و کمپرسی ۱۰ چرخ ۲۶۳۱ متمرکز خواهد بود.

وی با اشاره به تاکید هیات مدیره این شرکت بر توسعه سبد محصولات، بیان کرد: طی دو سال گذشته بیشترین فروش شرکت آمیکو متوجه محصول کامیونت بوده است. این در حالی است که با توجه به معرفی محصولات جدید توسط این شرکت، در ابتدای سال ۱۴۰۰، آمیکو برنامه‌ای برای فروش کامیونت نخواهد داشت چرا که قرار است پس از ارتقای کیفیت این محصولات بر اساس استاندرادهای روز اروپا، بعد از نیمه سال ۱۴۰۰ این محصولات با کیفیت و استاندارد جدید عرضه شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ارس خودرو دیزل (آمیکو) با اشاره به طرح ایده‌های جدید، بومی‌سازی و تجاری‌سازی آنها، گفت: ایده‌های جدید و تازه در این مجموعه بسیار زیاد وجود دارد و در طرح‌های توسعه‌ای آمیکو از چنین ایده‌هایی بسیار زیاد استفاده خواهد شد.

فداکار در خصوص تعاملات بسیار خوب آمیکو با سایر دستگاه‌ها و بخصوص همکاری‌های بانکی این شرکت، تاکید کرد: آمیکو از جمله شرکت‌هایی است که به دلیل خوش حساب بودن و نداشتن بدهی‌های معوق، دچار مشکلات بانکی نیست و این امر باعث شده است در این زمینه شرایط مساعدتری نسبت به سایر واحدهای تولیدی داشته باشد. با این وجود آمیکو نیز مانند سایر بخش‌ها با یک‌سری قوانین غیر واقع‌بینانه دست و پنجه نرم می‌کند.

مدیرعامل گروه صنعتی آمیکو با اشاره به مزیت‌های رقابتی کمپرسی ۲۶۳۱، اظهار کرد: کیفیت با تاکید زیاد، مهمترین مزیت رقابتی ما است. با وجود اینکه واردات آسان محصولات مشابه خارجی آن هم به صورت دست دوم به کشور به نحوی ظلم در حق تولیدکننده داخل محسوب می‌شود، اما انتظار و نیاز مشتری از کیفیت محصول را تامین نمی‌کند.

فداکار افزود: خودروی تولید شده برای شرایط اروپا، وقتی قرار است در ایران مورد استفاده قرار بگیرد، کیفیت مورد انتظار را برای مشتری ندارد. ضمن اینکه هیچ شبکه خدمات پس از فروشی، مسئولیت ارائه خدمات به این محصولات را قبول نخواهد کرد. همچنین تامین قطعات این محصولات نیز چالش جدی دیگری برای مشتری به شمار می‌رود که مجموع این دلایل، مزیت محصولات آمیکو را افزایش می‌دهد.

توسعه بازار لوازم یدکی و خدمات پس از فروش با برند جدید

شهرام فداکار در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌های آمیکو در زمینه توسعه شبکه خدمات پس از فروش محصولات، توضیح داد: این شرکت در مورد محصولات خود، سهم قابل توجهی از بازار لوازم یدکی را در اختیار دارد.

وی با تاکید بر اینکه آمیکو شبکه خدمات پس از فروش خوبی دارد، ادامه داد: سیاست آمیکو این است که با برند خود محصول تولید کند. در نتیجه سهم قابل ملاحظه‌ای از قطعات مورد نیاز مشتریان آمیکو در شبکه خدمات پس از فروش همین شرکت تامین می‌شود و از این نظر وضعیت خوبی داریم.

به گفته وی، اگر بعضی از خودروسازان تا ۱۷ درصد از سهم بازار لوازم یدکی خود را در اختیار دارند، سهم آمیکو در تامین لوازم و قطعات یدکی محصولات خود، بیش از ۸۰ درصد برآورد شده است.

فداکار در ادامه تاکید کرد: یکی از برنامه‌های آمیکو، توسعه سیستم خدمات پس از فروش و استفاده از توانمندی‌های بالقوه این سیستم، برای تامین لوازم یدکی سایر خودروسازان است.

به گفته وی، این برنامه با اتکا به سیستم خرید قوی و عملکرد قدرتمند واحدهای بازرگانی داخلی و خارجی در نظر گرفته شده است.

شهرام فداکار با اشاره به برنامه آمیکو در زمینه برندینگ تازه در حوزه خدمات پس از فروش، گفت: قصد داریم لوازم یدکی و قطعات را در بسته‌بندی تازه و با برند جدید نزدیک به اسم آمیکو به بازار عرضه کنیم. این در شرایطی است که نمایندگی‌های ما نیز در این زمینه آمادگی لازم را دارند.

وی در پایان تاکید کرد: به این ترتیب توسعه برنامه‌های خدمات پس از فروش و صادرات قطعات و لوازم یدکی با برند جدید، از جمله برنامه‌های جدی گروه آمیکو در آینده نزدیک به شمار می‌رود و حضور این شرکت در منطقه آزاد، اجرای این برنامه‌ها را تسهیل خواهد کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. صمدزاده می گوید

    سلام و خسته نباشید عرض میکنم ،بابت تلاشی که در راستای معرفی آمیکو انجام میدید سپاسگزارم ،فقط لطفا اسم محصول ۲۶۳۱ به اشتباه ۲۶۳۲ تایپ شده پیشنهاد میکنم اصلاحش کنید.سپاسگزارم

    1. ادمین می گوید

      با سلام. از توجه و تذکر شما سپاسگزارم. موردی که اشاره کردید اصلاح شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.