حل توافقی یک مشکل صنفی بین مکانیک‌ها و مشتریان در نبود نرخ‌نامه

قطعه نیوز:  رئیس اتحادیه مکانیک‌ها و اتوسرویس‌های اهواز با بیان اینکه از سال ۹۵ تاکنون نرخ‌نامه جدید برای این صنف تنظیم نشده است، گفت: به دلیل نبود نرخ‌نامه، کمیسیون فنی اتحادیه پیشنهادات نرخ ارائه‌شده به اتاق اصناف را به صورت پیش‌نویس تهیه کرده است و کم و بیش اعضای صنف، طبق این پیشنهادات از نرخ‌نامه توافقی استفاده می‌کنند.

محمد صرامی در خصوص عدم تعیین نرخ‌نامه جدید برای این صنف از سال ۹۵ تاکنون از سوی اتاق اصناف استان خوزستان اظهار کرد: بعد از سال ۹۵، دو مرتبه درخواست نرخ‌نامه جدید و یک مرتبه نیز به صورت پیوست نرخ‌نامه، به اتاق اصناف خوزستان ارائه شد اما این موضوع از سوی اتاق اصناف استان پیگیری و اجرایی نشد.

وی گفت: متاسفانه رایزنی‌های ما برای تعیین نرخ‌نامه جدید صنف مکانیک‌ها و اتوسرویس‌ها در اتاق اصناف تاکنون به جایی نرسیده است.

رئیس اتحادیه مکانیک‌ها و اتوسرویس‌های اهواز افزود: قانون نظام صنفی به ما این اجازه را می‌دهد که اگر اتاق اصناف به مشکلات اصناف رسیدگی نکند، اصناف به صورت مستقیم با سازمان صمت برای حل مشکلات، مکاتبه کنند.

صرامی گفت: حدود دو ماه پیش نیز مستقیما با سازمان صنعت، معدن و تجارت در این خصوص مکاتبه انجام دادیم اما متاسفانه سازمان صمت این مشکل را به اتاق اصناف ارجاع داد.

وی با بیان اینکه نرخ دستمزدها بین مکانیک‌ها و سرویس‌کاران به صورت توافقی است، بیان کرد: اگر بین دریافت‌کننده خدمات و اعضای صنف ما شکایتی اتفاق بیافتد، موضوع بر اساس نرخ‌نامه توافقی بررسی می‌شود.

رئیس اتحادیه مکانیک‌ها و اتوسرویس‌های اهواز گفت: در حال حاضر به دلیل نبود نرخ‌نامه، کمیسیون فنی اتحادیه پیشنهادات نرخ ارائه‌شده به اتاق اصناف را به صورت پیش‌نویس تهیه کرده است و کم و بیش اعضای صنف، طبق این پیشنهادات از نرخ‌نامه توافقی استفاده می‌کنند.

منبع: ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.