انتشار تصاویر اولیه از استاریا

قطعه نیوز: با وجود استقبال گسترده خریداران از خودروهای شاسی‌­بلند، مینی ون‌ها هنوز جایگاه خود را چندان از دست نداده و به آینده روشن‌تر امیدوار هستند. به نظر می‌رسد گروه هیوندای موتور هم نسبت به آینده این مدل‌ها امیدوار باشد چراکه مدت کمی پس از معرفی نسل جدید کیا کارنیوال، هیوندای از یک مینی ون برقی با نام استاریا – Staria – رونمایی کرده است.

طرح ظاهری استاریا را می­‌توان متمایز از سایر خودروهای مینی ون دانست.

بنابر اعلام شرکت سازنده، استاریا طرح خودروهای آینده و تجربه­‌ای از اکتشاف فضایی را به نمایش گذاشته است. گذشته از توصیف هیوندای از محصول جدید خود، طرح ظاهری استاریا را می­‌توان متمایز از سایر خودروهای مینی ون دانست. نوار LED چراغ‌های جلو که عرض بدنه را پیموده به همراه چراغ‌های پیکسلی عقب، تاحد زیادی هیوندای آیونیک ۵ را به یاد می­‌آورد. جلوپنجره بسیار بزرگ این خودرو هم احتمالاً چند رادار و سنسور را در پشت خود پنهان کرده است.

با توجه به طول کوتاه بیرون زدگی­‌های بدنه از محورهای جلو و عقب و همچنین فاصله نسبتاً زیاد میان محورها، می‌­توان انتظار داشت که فضای زیادی به کابین استاریا اختصاص یافته باشد.

مینی ون برقی هیوندای استاریا

در تصویری که از فضای کابین منتشر شده، بخش اعظم داشبورد با نمایشگر لمسی میانه آن، اهرم دکمه­‌ای تعویض دنده، دستگیره‌های تعبیه شده روی ستون A و زیردستی­‌های صندلی­‌های جلو قابل تشخیص است.

در ردیف دوم نیز صندلی­‌ها به صورت خلبانی و مجزا از یکدیگر طراحی شده که به زیرپایی و زیرآرنجی مجزا مجهز شده‌­اند. با توجه به ابعاد بزرگ کابین این خودرو، وجود ردیف سوم صندلی­‌ها چندان بعید به نظر نمی‌­رسد هرچند تصویری از این بخش منتشر نشده است.

هیوندای فعلاً از انتشار مشخصات فنی استاریا اجتناب کرده اما اعلام نموده که نسخه پرمیوم از این مدل را تنها در برخی بازارهای منتخب به فروش خواهد رساند.

از ارتباط فنی این مدل با کیا کارنیوال خبری در دسترس نیست، اما احتمال دارد که استاریا به عنوان جانشینی برای مدل نسبتا قدیمی Starex  (در برخی بازارها با نام‌های  Grand Starex و iMax ) عرضه شود که خودرویی دیفرانسیل-عقب است.

ظرف چند ماه آینده اطلاعات بیشتری درباره این مدل از سوی هیوندای اعلام خواهد شد.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.