روشن شدن چراغ چشمک زن موتور به چه معناست؟

قطعه نیوز: چراغ چشمک زن موتور هشدار‌هایی به راننده می‌دهد که در این گزارش به چند مورد آن اشاره کرده ایم.

اگر مشکلی در ماشین شما وجود داشته باشد، قطعاً می‌خواهید در مورد آن اطلاع پیدا کنید.روشن شدن ناگهانی و غیرمنتظره چراغ چک موتور می‌تواند در راننده احساس خطر ایجاد کند.روشن شدن این چراغ به راننده می گوید که قسمتی از خودرو درست کار نمی کند. اما اگر ببینید چراغ موتور چک خودرو در حال چشمک زدن است باید چه کار کنید؟ 

اتومبیل شما دارای یک سیستم حسگر است که مولفه‌ها و فعالیت‌های مختلف را کنترل می‌کند که در تماس مداوم با رایانه پردازنده خودرو است. کامپیوتر سیگنال‌های سنسور‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند تا از طریق محرک‌ها در سیستم تغییرات لازم را ایجاد کند. کامپیوتر خودرو وقتی مشکلی را تشخیص دهد، با روشن کردن یک چراغ روی داشبورد به راننده اطلاع می‌دهد.

چراغ چک موتور می‌تواند به دلیل خاصی روشن شود، مانند تایر کم باد یا مایع خنک کننده کم، اما تعدادی از مشکلات موتور وجود دارد که در زیر چراغ «چک موتور» ظاهر می‌شود. وقتی این اتفاق می‌افتد، رایانه یک کد خطا را در حافظه خود ثبت می‌کند، که با استفاده از اسکنر OBD II می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد.

بسیاری از تعمیرگاه ها این اسکن را برای شما اجرا می‌کنند، اما خرید اسکنر و کشیدن کد به صورت خودکار نیز بسیار ساده است. توجه داشته باشید که فقط داشتن یک کد به معنای این نیست که شما مشکل اصلی را شناسایی کرده اید. یک کد می‌تواند شما را به مسیر درست راهنمایی کند، اما احتمالاً کار‌های تشخیصی و تعمیری لازم است.

گاهی اوقات چراغ موتور برای پیشگیری از عواقب کمتر، روشن می‌شود اما بیشتر اوقات این چراغ به دلایل مهم تری روشن می شود و شما نمی‌توانید علت آن را تشخیص دهید مگر اینکه اسکن کنید.

چراغ چشمک زن موتور برای جلب توجه راننده به کار گرفته شده است و به مواردی اشاره دارد که موجب خطر در خودرو می شود.

چراغ کنترل کننده چشمک زن موتور اغلب نشان می‌دهد که مشکلی وجود دارد، یا اینکه یکی از سیلندر‌های خودرو چرخه احتراق را به درستی طی نمی‌کند. این می‌تواند به این معنی باشد که موتور خودرو در حال ساخت مقدار زیادی سوخت نسوز و گرمای بیش از حد است.ادامه این روند می‌تواند به مبدل کاتالیزوری آسیب جدی بزند.

اگرچه گاهی اوقات روشن شدن چراغ چشمک زن موتور مشکل جدی به نظر نمی رسد اما در صورت عدم توجه می‌تواند به یک مشکل بزرگتر تبدیل شود. یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از رسیدن به این حالت، تعمیر دوره ای خودرو است. اطمینان از سالم بودن شمع و سیم،  فیلتر‌های سوخت و مسدود نبودن انژکتور می‌تواند به مصرف سوخت کمتر کمک کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.