تست تصادف جدیدترین خودرو مرسدس بنز

قطعه نیوز: مرسدس ۲۰۲۱ کلاس S سطح ایمنی را برای کلاس لوکس بالا می‌برد.

مرسدس ۲۰۲۱  کلاس S پیشرفت بسیاری در تجهیزات ایمنی دارد.کیسه هوای سرنشین عقب، برای محافظت بیشتر از بزرگسالان و کودکان طراحی شده است.

ترمز اضطراری خودکار اکنون دارای یک ویژگی اختیاری است که در صورت خالی بودن خط مجاور، اتومبیل را به سمت جلو حرکت می‌دهد تا از تصادف جلوگیری کند.

مرسدس بنز ۲۰۲۱  کلاس S با ویژگی‌های بهبود یافته و جدیدی به منظور ایمن نگه داشتن افراد در داخل و نزدیک سدان عرضه می‌شود.

کیسه‌های هوا برای سرنشینان عقب و سیستم تعلیق که وسیله نقلیه را بالاتر از عوارض جانبی بلند می‌کند، در حال حاضر از جدیدترین تجهیزات محافظتی برای این کلاس است، اما این و سایر فناوری‌های ایمنی موجود در کلاس S ۲۰۲۱ ممکن است در نهایت به اتومبیل‌هایی منتقل شود که هم رده قیمتی با این خودرو خاص هستند.

بلند شدن برای حفظ ایمنی: با استفاده از ویژگی E-Active Body Control در Pre-Safe Impulse Side ۲۰۲۱ کلاس S هنگام تشخیص برخورد با خودرو کناری، بدنه خودرو را سه اینچ بلند می‌کند. این باعث می‌شود ضربه از در‌ها به سمت قاب‌های درب منحرف شود تا بدنه خودرو کمترین ضربه را بخورد.

آئودی A۸ هم اساساً همین کار را انجام می‌دهد، اما سیستم آئودی به جای بلند کردن کل وسیله نقلیه، فقط قسمت سدان را که در معرض ضربه است بالا می‌برد. مرسدس ترجیح می‌دهد کل وسیله نقلیه را بلند کند. طراح این خدرو گفته است، “هنگام بلند کردن فقط یک طرف، اتومبیل در محور طولی شروع به چرخش می‌کند، این منجر به نوسان جانبی سرنشینان می‌شود. حتی اگر این حرکت فقط یک حرکت حداقلی باشد، کارشناسان تصادف سعی می‌کنند این حرکت را به حداقل برسانند.  “

 کیسه‌های هوای استاندارد: کیسه های هوا مدت زمان زیادی است که روی هر خودرویی نصب می شود اما اینبار مرسدس تصمیم گرفت تا عناصر ایمنی خودرو را افزایش دهد و برای کلاس S در صندلی های عقب نیز کیسه هوا به کار برده است. کارکرد این کیسه ها در صندلی عقب اینگونه است که، ساختار‌های استوانه‌ای و لوله‌ای با گاز فشرده باد می‌شوند که ساختاری به شکل بال دارند، کیسه های هوای بزرگ بین دو بال مستقر می‌شود و این توسط  هوای اطراف و از طریق دریچه‌های مخصوص باد می شود. 

تست تصادف جدیدترین خودرو مرسدس بنز + فیلم

به عبارت دیگر، این کیسه های هوا معمولی به کار برده نشدند، مرسدس می‌گوید که باید نحوه نشستن افراد، از جمله کودکان، در پشت یک وسیله نقلیه را در نظر می‌گرفت. عناصر سفت و سخت بیشتری در کناره‌های کیسه قرار دارند و به عنوان یک قاب عمل می‌کنند، در حالی که قسمت میانی که با هوای محیط پر شده است به معنی جذب سرنشین است و کمی انعطاف پذیرتر به نظر می‌رسد.

سنسور‌های فرمان دستی: بیشتر ویژگی‌های کمکی روی فرمان به کار برده شده تا رانندگان دستان خود را روی چرخ نگه دارند. اگر راننده دست خود را از روی فرمان بردارد، این سیستم هشدار می دهد، برای از بین بردن هشدار، راننده مجبور است کمی فرمان را تکان دهد تا به ماشین یادآوری کند که دستانش روی فرمان هستند. دو لنت سنسور در لبه فرمان، دست انسان را تشخیص می‌دهد. 

توقف اضطراری: ویژگی کمکی راننده Distronic که مسافت زیر را حفظ می‌کندT اکنون دارای یک تنظیم سرعت پیش بینی شده است. این ویژگی می‌داند که چه زمانی سرعت در حال تغییر است تا وسیله نقلیه بتواند بر این اساس سرعت خود را کم کند و سیستم ترمز اضطراری خودکار آن با سرعتی معادل ۱۲۸ کیلومتر در ساعت کار می‌کند که پیش از این با سرعت ۵۶ کیلومتر  در ساعت کار می‌کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.