استاندارد صندلی خودروهای سنگین در کشور تدوین می‌شود

قطعه نیوز: یک تولیدکننده صندلی خودروهای سنگین گفت: سازندگان صندلی در کشور، صندلی ۷۰ درصد از خودروهای باربر داخلی را تولید می‌کنند.
محسن باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار «قطعه نیوز» بیان کرد: در حال حاضر صندلی خودروهای سنگین در کشور در طرح‌ها و مدل‌های مختلف تولید می‌شود.
وی عنوان کرد: صندلی خودروهای باربر مانند نیسان، وانت و… زودتر خراب می‌شود، چراکه راننده مدت زمان بیشتری روی آن می‌نشیند.
وی گفت: بعد از مسائل موتوری، بیشترین اهمیت را در خودروهای سنگین صندلی دارد، چراکه در صورتی که صندلی راحت نباشد راننده نمی‌تواند وضعیت خودرو را تحمل کند.
وی درباره استاندارد صندلی در کشور ما در مقایسه با نمونه‌های خارجی گفت: زمانی که صندلی برای بازار آزاد تولید می‌شود، مواد اولیه نیز از بازار داخلی تهیه می‌شود و بنابراین استاندارد آن هم باید در داخل کشور تدوین شود که اکنون نیز همین است.
باقرزاده اظهار کرد: نیاز بازار آزاد به صندلی گاهی بیش از نیاز خودروسازان است. تیراژ تولید خودروسازان رقم مشخصی است اما میزان نیاز بازار با توجه به شرایط تغییر می‌کند.
به گفته این سازنده صندلی خودرو، استان اصفهان، رشت و سیستان و بلوچستان بیشترین مصرف صندلی در بازار را دارند.
وی تغییرات قیمتی در بازار مواد اولیه را یکی از مشکلات کنونی تولیدکنندگان صندلی خودرو دانست و افزود: نوسانات قیمت را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. مواد اولیه معمولا به صورت عمده توسط تولیدکنندگان خریداری می‌شود و در سال گذشته می‌دیدیم که ناگهان قیمت مواد اولیه چند برابر می‌شود.
وی بیان کرد: تولیدکنندگان در بعضی موارد تلاش می‌کنند تا هزینه‌های تولید را با روش‌هایی مانند تعدیل نیرو، خرید نقد مواد اولیه، شکستن هزینه‌های حمل و نقل و… کم کنند.
وی درباره میزان تامین مواد اولیه تولید صندلی خودرو در کشور گفت: به تازگی یک شرکت پتروشیمی در کشور بخشی از مواد اولیه صندلی را تولید می‌کند. این مواد تا پیش از این وارداتی بود.
باقرزاده ادامه داد: تولید این مواد در داخل تا حد زیادی جلوی ارزبری را در حوزه مواد اولیه صندلی گرفته است و هزینه‌های تولید را کاهش داده است، به طوری که مواد تولید شده در داخل، نصف مشابه چینی قیمت دارند و بر روی قیمت نهایی صندلی تاثیر می‌گذارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.