مقایسه دنا با پژو ۲۰۶ صندوقدار + مشخصات فنی

قطعه نیوز: مشخصات فنی خودرو دنا و پژو ۲۰۶ صندوقدار در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، دنا با پژو ۲۰۶ صندوقدار است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی دنا:

دنا، خودرویی ساخت ایران است که در سال ۱۳۹۳ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۶۴۵ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۱۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۵۷ نیوتن متر در ۵۰۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه دنا با پژو 206 صندوقدار + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی ساندرو از یک جعبه دنده ۵ دنده دستی استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۲ ثانیه است.

مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۷۰ لیتر است. از جمله امکانات این خودرو می‌توان هیدرولیک مجهز به کلید‌های کنترلی سیستم صوتی و هندزفری موبایل و کروز کنترل،  تنظیم اتوماتیک، دریچه تهویه برای سرنشینان عقب، جلو هالوژنی و LED، عقب LED و اشاره کرد. 

همچنین این خودرو مجهز به چراغ مه شکن جلو و عقب، آینه‌های جانبی برقی، راهنمادار و تاشونده اتوماتیک آینه و چراغ آرایش روی آفتابگیر سمت شاگرد، ایموبیلایزر، سیستم هشدار دهنده هوشمند مرکزی ورود غیر مجاز، شیشه‌های سولار (ضد اشعه مضر UV خورشید)، هشدار دهنده موانع عقب، سیستم قطع سوخت خودکار، سیستم کنترل بخار بنزین، رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچ،  بلندگو‌های جلو و عقب است.

مقایسه دنا با پژو 206 صندوقدار + مشخصات فنی

دنا همچنین مجهز به نمایشگر دمای محیط، آنتن اکتیو به همراه سیستم پشتیبانی از رهیاب، تنظیم زاویه نور چراغ‌های جلو از داخل،  دستگیره‌های همرنگ، تودوزی مخمل، دسترسی به صندوق عقب، باز کن در صندوق عقب از داخل اتاق و روی سوییچ، قطعات دکوراتیو طرح چوب، چراغ‌های سقفی جلو و عقب، چراغ داخل داشبورد . کارت طلایی چهار ستاره است. 

معرفی پژو ۲۰۶ صندوقدار:

پژو ۲۰۶ صندوقدار، خودرویی ساخت فرانسه است که در سال ۱۳۸۶ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۵۸۷ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۱۰ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی این خودرو از یک جعبه دنده ۵ دنده دستی استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۳ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۱.۴ ثانیه است.

مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۰ لیتر است. از جمله امکانات این خودرو می توان به چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، آیینه‌های جانبی برقی، دارای حسگر دماسنج و قاب رنگی، قفل مرکزی با سوییچ کنترل از راه دور رادیویی، سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)،کمربند‌های ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع اشاره کرد.

مقایسه دنا با پژو 206 صندوقدار + مشخصات فنی

همچنین این خودرو مجهز به سیستم تهویه اتوماتیک (HVAC)، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، پشت سری جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه، شیشه بالابر برقی در‌های جلو و عقب، صندلی عقب ۲ تکه با قابلیت تاشوندگی، پشت سری صندلی عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع، دماسنج روی داشبورد، چراغ همراهی تا درب منزل در محیط‌های تاریک، سیستم تنظیم سرعت برف پاک‌کن با سرعت خودرو است.

خودرو
دناپژو ۲۰۶ صندوقدار
کشور سازنده
ایرانفرانسه
سال (طراحی)
۱۳۹۳۱۳۸۶
موتور
۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور
۱۶۴۵سی سی۱۵۸۷سی سی
حداکثر قدرت
۱۱۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه۱۱۰ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
۱۵۷ نیوتن متر در ۵۰۰۰ دور در دقیقه۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده
۵ دنده دستی۵ دنده دستی
شتاب ۰ تا ۱۰۰
۱۲ ثانیه۱۱.۴ ثانیه
حداکثر سرعت
۱۹۰ کیلومتر در ساعت۱۹۳ کیلومتر در ساعت
وزن
۱۲۵۸ کیلوگرم۱۰۸۶ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
۴۵۵۸ طول – ۱۹۴۴ عرض – ۱۴۶۰ ارتفاع۴۱۸۷ طول – ۱۶۵۵ عرض – ۱۴۵۶ ارتفاع
فاصله بین دو محور
۲۶۷۱ میلیمتر۲۴۴۱ میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
۷.۸ لیتر در هر صد کیلومتر۶.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
۷۰ لیتر۵۰ لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو ۴یورو ۴
ترمز و پایداری
ترمز ضد قفل ABS و EBD – ترمز جلو دیسکی ترمز عقب دیسکیABS – EBD – EBA – ترمز جلو دیسکی خنک شونده – ترمز عقب دیسکی توپر
کیسه هوا
راننده و سرنشینکیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم صوتی
دارای مانیتور تصویری با قابلیت پخش فایل های تصویری دارای قابلیت استفاده از سیستم رهیاب دارای سیستم پاسخگویی به تلفن همراه (هندزفری موبایل) مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی روی فرمان تیوتربلندگوی درهای جلو و عقب – تیوتر جلو – پخش CD با کنترل پشت فرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.