Storm؛ هیولای دوزیست اوکراینی

قطعه نیوز: بسیاری از خودروسازان، دست به تولید خودروهای قوی‌هیکل با توانایی عبور از مکان‌های صعب‌العبور و حتی مسیرهای آبی، زدند. یکی از خودروساز‌هایی که اخیراً اقدام به ساخت چنین خودرویی کرده، شرکت اوکراینی Highland Systems است.

از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد آن، کنترل از راه دور است که به لطف آن می‌تواند بدون سرنشین حرکت کند.

این خودروی چندمنظوره، Storm نام گرفته و در نمایشگاه پدافند IREX، واقع در ابوظبی، معرفی شد. Storm، علاوه بر توانایی عبور از مسیرهای خاکی و آبی، ویژگی‌های مهم دیگری نیز دارد.

پیشرانه Storm، هیبریدی با پیشرانه دیزلی است که به کمک آن می‌تواند ۱۸ تا ۳۶ ساعت در حالت هیبرید کار کند. همچنین در حالت تمام برقی نیز قادر است تا ۳.۵ ساعت، بسته به سرعت خودرو، حرکت کند‌.

Storm به کمک پیشرانه هیبرید خود، حداکثر ۲۵۰۰ اسب‌بخار قدرت  گشتاور اعلام نشده) تولید می‌کند که این نیرو می‌تواند تمام وزن ۸ هزارکیلویی را حرکت دهد.

Storm هیولای دوزیست اوکراینی

حداکثر سرعت Storm در خشکی معادل ۱۴۰ کیلومتر برساعت و در آب، ۳۰ کیلومتر برساعت است. علاوه بر آن، حتی قادر است از امواج با ارتفاع حداکثر ۱.۵ متر نیز عبور کند.

این ساخته‌ جدید، به شدت قوی و محکم است و از سرنشینان خود در مقابل موشک بالستیک، مین و بمب‌های دست‌ساز (IED)، تا سطح STANAG یک یا دو، محافظت می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد آن، کنترل از راه دور است که به لطف آن می‌تواند بدون سرنشین حرکت کند.

این خودروی عظیم‌الجثه‌ی دوزیست، فعلاً در دسترس نیست و فعلا مشغول گذراندن تست‌های مختلف است. غیر از این نسخه، نسخه پیشرفته‌تری نیز در حال توسعه است که توانایی‌های خارق‌العاده‌ای دارد و Storm را همزمان به یک تانک، قایق و زیردریایی تبدیل می‌کند.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.