نسل جدید پژو ۳۰۸ آماده ورود به بازار

قطعه نیوز: هرچند خودروهای استیشن‌واگن تاحد زیادی قافیه را به انواع شاسی‌بلند و کراس‌اور باخته‌­اند، اما گویا هنوز هم جای امیدواری وجود دارد چراکه پژو قصد دارد نسخه استیشن‌واگن از نسل جدید پژو ۳۰۸ را در آینده نزدیک وارد بازار نماید.

«پژو قصد دارد نسل جدید مدل ۳۰۸ را در دو فرم هاچ‌بک و استیشن‌واگن در آینده نزدیک وارد بازار کند.»این خودرو که احتمالاً با نام ۳۰۸ SW شناخته خواهد شد، مدتی پیش در اروپا و در کنار ۳۰۸ هاچ‌بک و در حال گذراندن مراحل مختلف تست جاده‌­ای مشاهده شد.

فرم ظاهری این دو خودرو از دماغه و چراغ‌های جلو گرفته تا ستون B بسیار شبیه به یکدیگر بوده اما شیشه­‌های عقب ۳۰۸ SW تیزگوشه دارد و شیب بخش انتهایی سقف هم کمی متفاوت است.

هرچند محل نصب پلاک همچنان روی در صندوق پیش‌­بینی شده اما در ارتفاع کمتری نسبت به نسل قبلی قرار گرفته، برخلاف ۳۰۸ هاچ‌بک که محل پلاک به روی سپر عقب منتقل شده است. به نظر می‌­رسد گرافیک چراغ‌های عقب نسبت به قبل تغییر کرده و شبرنگ­‌ها هم عریض‌تر ولی کوتاه‌تر از قبل هستند.

فعلاً تصویر واضحی از فضای کابین دو محصول جدید پژو منتشر نشده، اما با توجه به یکی از تصاویر ثبت شده از نسخه استیشن‌واگن، به نظر می‌­رسد سیستم اطلاعات سرگرمی در محلی بالاتر از قبل نصب شده است. می‌­توان انتظار داشت که طرح کلی فضای کابین متحول شده و به نسل جدید کراس‌اور ۳۰۰۸ بسیار شبیه باشد.

تصویر جاسوسی پژو 308 استیشن واگن مدل 2022

احتمال دارد پژو ۳۰۸ هاچ‌بک ظرف چند ماه آینده و با طیفی از پیشرانه­‌های دیزل، بنزین‌سوز، هیبرید و پلاگین هیبرید به جهانیان معرفی شود. براساس برخی شایعات، نسخه پلاگین هیبرید این خودرو به پیشرانه ۱.۶ لیتری و یک یا دو موتور برقی مجهز خواهد بود ضمن این‌که احتمالاً نسخه قدرتمندتر ۳۰۸ به عنوان محصولی از برند زیر مجموعه این شرکت یعنی Peugeot Sport Engineered (PSE) با قدرتی در حدود ۳۰۰ اسب‌بخار عرضه شود.

پژو ۳۰۸ SW با پیشرانه­‌های مشترک با نسخه هاچ‌بک ولی با کمی تاخیر نسبت به آن، اواخر سال جاری یا اوایل سال ۲۰۲۲ رونمایی خواهد شد.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.