برخی تایرهای ایرانی در چین تولید می‌شود

در اقدام غیرقانونی بعضی از تایرسازان

قطعه نیوز: یکی از تخلفاتی که در چند سال اخیر برخی از تولیدکنندگان سودجو، تولید کالا در چین با لوگو شرکت‌های معتبر ایرانی است.

در سال‌های اخیر تولید کالا در کشور چین آن هم با برند ایرانی و فروش آن در بازار داخل، به یکی از تخلفات رایج تبدیل شده که البته با ورود دستگاه‌های نظارتی بسیاری از این تخلفات شناسایی و با برخورد قاطع دستگاه قضایی مواجه شد.

چندی پیش خبر تخلف یک شرکت بزرگ قطعه‌ساز به دلیل تولید در چین و فروش محصولات با برند ایرانی رسانه‌ای شد و مدیران این شرکت به دلیل تخلف‌های متعدد در این حوزه بازداشت شدند اما این بار زمزمه‌هایی از تخلف مشابه در بین برخی تولیدکنندگان تایر به گوش می‌رسد.

یکی از فعالان حوزه تولید تایر اخیرا مدعی شده که برخی از تایرسازان محصولات خود را با کیفیت بسیار پایین‌تر از اجناس ایرانی در چین تولید کرده و بعد با برند خود این محصولات را روانه بازار ایران می‌کنند.

آنچه مسلم است اگر این تخلف آشکار و غش در معامله به تایید دستگاه‌های نظارتی برسد قطعا می‌تواند زمینه‌ساز برخورد با متخلفان این حوزه باشد چراکه با این کار هم از اعتماد مشتریان به کالاهای ایرانی و تایرهای با کیفیت ایرانی سواستفاده شده و هم متخلفان، اشتغال و ارزش افزوده بالای تولید این محصولات را دودستی تقدیم چینی‌ها کرده اند.

گفتنی است تایرهای ایرانی اکنون به دلیل دارا بودن کیفیت و دوام بالا مورد استقبال مشتریان هستند و از لحاظ قیمتی نسبت به تایرهای چینی قیمت بالاتری دارند اما با فرض انجام این تخلف، تولیدکننده هم از اعتماد مردم سواستفاده کرده و هم تولیدات خود را با کیفیت پایین و قیمت پایین‌تر به تولید رسانده و با قیمت بیشتر و همتراز برند ایرانی خود به فروش رسانده است

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.