۹۰ خودرو برترین ایمنی را کسب کردند

قطعه نیوز: موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها امسال به ۹۰ خودرو را به عنوان امن‌ترین خودرو‌ها انتخاب کرد، این در حالی است که در سال ۲۰۲۰ این تعداد ۶۴ دستگاه بود. یک دلیل این است که خودروسازان در حال بهبود وسایل نقلیه خود به روش‌های آزمایش IIHS هستند، که از جمله چراغ‌های جلو بهتر و ویژگی‌های ایمنی فعال برای جلوگیری از تصادف دارند.

ماشین‌ها همیشه ایمن‌تر می‌شوند، به طور کلی انتظار داریم ناوگان خودرو‌های جدید به تدریج در ایمنی کلی پیشرفت داشته باشند. امسال نیز ایمنی خودروها بیشتر از پیش شده است.  چهل و یک برنده ایمنی برتر و ۴۹ خودرو برترین ایمنی را برای ۲۰۲۱ کسب کردند.

برای کسب هر یک از جایزه‌ها، یک وسیله نقلیه باید در شش تست تصادف مختلف، به علاوه یک امتیاز برتر یا پیشرفته در تست‌های ترمز خودکار، امتیاز خوبی کسب کند. اساساً، هر خودرویی که نشان IIHS را کسب کند، دارای ساختاری مستحکم و اقدامات ایمنی منفعلانه موثر، به علاوه جلوگیری از تصادف الکترونیکی و (احتمالاً) چراغ‌های جلو مناسب است.

شاید دلگرم کننده‌ترین نکته در مورد گزارش ۲۰۲۱ IIHS این باشد که تعداد زیادی وسیله نقلیه تقریباً در این لیست قرار گرفته اند، اما در یک گروه کوتاه خلاصه شده اند. ۱۲ وسیله نقلیه دیگر وجود داشت که به جز چراغ‌های جلو به هر معیاری توجه داشتند و هفت مورد نیز در جلوگیری از تصادفات عابر پیاده کوتاهی کردند.

فقط پنج اتومبیل صرفاً به دلیل نقص در تست تصادف این تست را از دست دادند و در هر پنج مورد ( تویوتا پریوس، تویوتا پریوس پرایم، فولکس واگن GTI، آئودی A۵ کوپه و چوی تراورس) آزمایش همپوشانی کوچک در سمت سرنشین را از دست دادند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.