علت خرابی زود هنگام گیربکس‌های اتوماتیک چیست؟

قطعه نیوز: در این گزارش قصد داریم علت خرابی گیربکس‌های دستی و اتومات را بررسی کنیم.

 گیربکس خودرو ممکن است به دلایل مختلفی دچار مشکل و خرابی شود و این خرابی اتفاقی است که می‌تواند به مرور زمان برای هر گیربکس در هر خودرویی با هر مدلی پیش بیاید. از تقه زدن گیربکس گرفته تا خراب شدن تجهیزات گیربکس به خصوص در نوع اتومات آن از دلایل خرابی گیربکس خواهد بود که در ساختمان گیربکس‌ها رخ می دهد.

در این گزارش می خواهیم درباره خرابی گیربکس‌های دستی و گیربکس‌های اتومات صحبت کنیم و دلایل خراب شدن گیربکس را توضیح دهیم،

گیربکس یک سیستم حیاتی در خودرو شماست و برای اطمینان از عملکرد طولانی مدت به مراقبت و توجه مناسب نیاز دارد. بسیاری از مردم اطلاع ندارند که تعویض دنده اتوماتیک هزینه بیشتری نسبت به موتور دارد. این امر باعث می‌شود که اگر قصد دارید از تعمیر اساسی گیربکس جلوگیری کنید، به علائم و مشکلات زیر توجه داشته باشید.

گیربکس اتوماتیک یک سیستم مکانیکی و رایانه‌ای بسیار پیچیده است، به همین دلیل تعمیر گیربکس اتوماتیک می‌تواند گران‌تر از تعمیر موتور باشد. این بدان معناست که بهتر است در صورت بروز یکی از این علائم توجه داشته باشید نه اینکه آن را نادیده بگیرید یا منتظر رفع خود به خود آن باشید. اگر از رفع مشکل ایجاد شده در گیربگس غافل شوید می‌تواند هزینه و دردسر زیادی برای شما ایجاد می کند.

در قدم اول به موقع روغن گیربکس و فیلتر را تعویض کنید، روغن گیربکس و فیلتر باید در زمان‌های معین تعویض شوند، در سرویس گیربکس تنها تعویض روغن کافی نیست و باید کارتل گیربکس باز شده و فیلتر آن تعویض و یا سرویس شود.

رسیدگی به فیلتر بسیار مهم است، زیرا فیلتر گرفته باعث عبور کمتر جریان روغن و آسیب شدید و اغلب باعث سوخته شدن گیربکس می شود.

بعضی از گیربکس‌های مدل بالای امروزی مثل پژو ۲۰۶، هیوندا، کیا، فیلتر در داخل گیربکس نصب شده یا به عبارتی گیربکس‌های یک بار مصرف هستند و با کثیف شدن و گرفته شدن فیلتر عمر گیربکس نیز به پایان می رسد؛ بنابراین دقت تعویض به موقع روغن در این گیربکس‌ها عملا می تواند عمر گیربکس را بالاتر ببرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.