تسهیلات پنج هزار میلیارد تومانی صرف پرداخت عیدی و سنوات می‌شود

قطعه نیوز: عضو انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان گفت: تسهیلات پنج هزار میلیارد تومانی که شورای پول و اعتبار برای خودروسازان در نظر گرفته است، هزینه‌های پایان سال قطعه‌سازان را پوشش خواهد داد.
ابراهیم احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار «قطعه نیوز» گفت: قطعه‌سازان در پایان سال باید دستمزد نیروی انسانی خود را پرداخت کنند و علاوه بر آن هزینه‌های مازادی مانند عیدی و سنوات و… نیز به هزینه‌های قطعه‌سازان اضافه می‌شود.
وی بیان کرد: خرید مواد اولیه، ترخیص اجناس از گمرک و تسویه حساب بدهی‌های تامین‌کنندگان قطعه‌سازان از دیگر هزینه‌های پایان سال قطعه‌سازان است که باید پرداخت شود، بنابراین تسهیلات شورای پول و اعتبار تنها برای بخشی از هزینه‌های پایان سال قطعه‌سازان صرف خواهد شد.
وی اعلام کرد: حجم مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان به ۴۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.
وی ادامه داد: تاخیر ۴ ماهه در پرداخت مطالبات قطعه‌سازان به موضوعی طبیعی تبدیل شده است، این در حالی است که در سایر صنایع به خصوص فولادسازی‌ها پرداخت مطالبات زنجیره تامین چند روزه است.

پیشرفت صنعت تولید موتور نیازمند سرمایه است

عضو انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به رونمایی از موتورهای ساخت داخل گفت: موتورهای ساخت داخل کم‌حجم و کم مصرف هستند و قدرت زیاد دارند و با انجام تغییراتی می‌توان آنها را علاوه بر خودروی تارا برای ساخت خودروهای دیگر به کار برد.
احمدی بیان کرد: سرمایه‌گذاری مناسبی برای تولید موتور انجام شده است، با این حال برای توسعه بیشتر در این حوزه باز هم نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر وجود دارد.
وی اضافه کرد: لازم است بانک‌ها مساعدت کنند تا سرمایه‌گذاری در صنعت تولید موتور خودرو افزایش پیدا کند که در این صورت، پیشرفت بیشتری در این زمینه خواهیم داشت.
وی گفت: برای ساخت موتور خودرو از کوچکترین قطعه تا بزرگترین آن حدود ۱۵۰ قطعه‌ساز درگیر می‌شوند.
وی فاز بعدی در تولید موتور خودرو را تولید موتورهای برقی دانست و افزود: دستیابی به دانش و توان تولید موتورهای برقی در صورت انجام سرمایه‌گذاری‌های لازم دور از ذهن نیست.
وی با بیان اینکه مانع بزرگ بر سر راه تولید موتور و خودروی برقی، زیان‌ده بودن صنعت خودرو است، اظهار کرد: وقتی خودروساز نمی‌تواند از طریق قیمت‌گذاری صحیح، سودآور باشد، توان هزینه کردن برای انجام تحقیق و توسعه را نیز نخواهد داست.
وی عنوان کرد: تولید هر یک دستگاه خودروی بنز، ۱۴ هزار یورو هزینه می‌برد و حدود ۳۶ هزار یورو به فروش می‌رسد که مابه التفاوت آن، ارزش افزوده است و صرف تحقیق و توسعه می‌شود.
وی تاکید کرد: در کشور ما خودروساز زیان انباشته دارد و نمی‌تواند در تحقیق و توسعه هزینه کند، این در حالی است که مصرف کننده انتظار دارد کیفیت و تنوع خودرو هر سال بهتر شود.
خبرنگار: آراز شیبانی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.