خطوط تولید «آمیکو» به تجهیزات و ابزارآلات روز دنیا مجهز است

واحد تولید ارس خودرو دیزل (آمیکو) به دو خط تولید سبک و سنگین برای کامیونت‌های سنگین و سبک و محصول پیکاپ مجهز است که این دو خط دارای انعطاف‌پذیری سریع با تجهیزات و ابزارآلات تولید و مونتاژ است.

قطعه نیوز: واحد تولید ارس خودرو دیزل (آمیکو) به دو خط تولید سبک و سنگین برای کامیونت‌های سنگین و سبک و محصول پیکاپ مجهز است که این دو خط دارای انعطاف‌پذیری سریع با تجهیزات و ابزارآلات تولید و مونتاژ است.

به گزارش خبرنگار «قطعه نیوز»، مدیر کارخانه آمیکو در منطقه آزاد ارس در این خصوص توضیح داد: فرایند تولید در آمیکو دارای تجهیزات و ابزارآلات دقیق به منظور اتصالات و مونتاژ بسیار دقیق است.

یوسف اسماعیل‌زاده با اشاره به اینکه قدمت فعالیت این شرکت به حدود ۲۳ سال می‌رسد، گفت: درحال بررسی و امکان سنجی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در حوزه اتوماسیون و سایر تجهیزات رباتیک هستیم.

وی با اشاره به جزئیات طرح‌های توسعه‌ای، اظهار کرد: بخشی از این طرح مربوط به توسعه تجهیزات کنترلی بر اساس استانداردهای روز دنیا است.

به گفته اسماعیل‌زاده، تجهیزات و ابزارآلات به کار رفته در خطوط تولید آمیکو از بهترین تجهیزات داخلی و خارج کشور تامین شده است.

مدیر کارخانه آمیکو افزود: در واحد ساخت شاسی خودروهای پیکاپ این کارخانه هشت ایستگاه وجود دارد. جیک و فیکسچرها و ابزارآلات مخصوص از خارج از کشور تامین شده‌اند و جوشکاری توسط دستگاه‌های جوش CO2 یا سیم‌جوش انجام می‌شود.

به گفته وی، کیفیت جوشکاری که الان در کارخانه انجام می‌شود، نسبت به آنچه قبلا از خارج کشور وارد می‌شد، بسیار بهتر است.

یوسف اسماعیل‌زاده در خصوص درصد اتوماسیون خط تولید آمیکو گفت: در حال حاضر خطوط تولید محصولات آمیکو بیش از ۵۰ درصد اتوماتیک است.

مدیر کارخانه آمیکو با بیان اینکه شاسی خودرو توسط ماهرترین افراد رنگ می‌شود، توضیح داد: برای تولید محصول آسنا آمیکو سه خط وجود دارد که مراحل آماده سازی کابین، مونتاژ قطعات و تجهیزات روی شاسی در نهایت مونتاژ نهایی محصول در آن خطوط انجام می‌شود.

وی در خصوص ظرفیت تولید روزانه این شرکت، اظهار کرد: حجم تولید روزانه آمیکو بستگی به تعداد پرسنلی دارد که در هر شیفت فعالیت می‌کنند. اما به طور میانگین، ظرفیت تولید آمیکو ۲۰ دستگاه در هر شیفت هشت ساعته وجود دارد. در عین حال در صورتی که تعداد کارگرها اضافه شود و تقسیم وظایف ایستگاه‌ها نیز تغییر کند، این عدد به ۵۰ دستگاه در هر شیفت نیز قابلیت افزایش دارد. در عین حال ظرفیت خط تولید محصولات سنگین، ۱۰ دستگاه خودروی سنگین، کامیونت و خودروی کشنده در هر شیفت نیز وجود دارد.

اسماعیل‌زاده در خصوص امکان کالیبره شدن خطوط برای تولید خودرو در بخش‌های دیگر، توضیح داد: از آنجا که این خطوط کاملا رباتیک نیستند، قابلیت تطبیق بر اساس خط مورد نیاز تولید SUV را نیز دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.