تبانی خودروسازان آلمانی علیه مصرف‌کنندگان

قطعه نیوز: اتحادیه اروپا خودروسازان آلمانی را به تبانی به ضرر مصرف‌کنندگان متهم کرده است.
کمیسیون اروپا، که نقشی شبیه به قوه مجریه را در اتحادیه اروپا دارد، می‌گوید کارخانه‌های دایملر، ب‌ام‌و و فولکس‌واگن بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ با یکدیگر توافق‌ کردند از فن‌آوری‌هایی که آلودگی محصولاتشان را کاهش می‌دهد استفاده نکنند.
تحقیقات اولیه کمیسیون نشان داده این تبانی در جلساتی موسوم به “حلقه پنج” رخ داده که هر سال با حضور نمایندگان شرکت‌های دایملر، ب‌ام‌و، فولکس‌واگن، پورشه و آئودی برگزار می‌شود.
مارگارته وستایر،‌ کمیسر ناظر بر رقابت‌های تجاری در اتحادیه اروپا، می‌گوید خودروسازان آلمانی با این کار مصرف‌کنندگان را از ماشین‌هایی با فن‌آوری بهتر محروم کرده‌اند.
درباره انگیزه خودروسازان از این تبانی حرفی زده نشده اما به کارگیری فن‌آوری‌هایی که آلودگی را کاهش می‌دهد در بیشتر موارد هزینه ساخت ماشین را افزایش می‌دهد.
اتحادیه اروپا ده هفته به خودروسازان آلمانی فرصت داده تا به این اتهام پاسخ دهند. آنها در صورت اثبات این تبانی، میلیاردها دلار جریمه خواهند شد.
ب‌ام‌و در واکنش به این خبر اعلام کرده است بیش از یک میلیارد دلار برای جریمه احتمالی کنار گذاشته اما از تمام ظرفیت‌های قانونی برای دفاع از خود استفاده خواهد کرد.
دایملر که این تبانی را به اتحادیه اروپا لو داده می‌گوید به خاطر همکاری در انجام تحقیقات انتظار ندارد جریمه شود و فولکس‌واگن واکنش به این خبر را به بعد از مطالعه اتهام‌ها موکول کرده است.
پس از رسوایی تقلب فولکس‌واگن در آزمایش موتورهای دیزل که بیش از ۳۰ میلیارد دلار به این شرکت ضرر زد، این اتهام ضربه بزرگ دیگری به اعتبار خودروسازان آلمانی ارزیابی شده است.

منبع: ایران جیب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.