موتورسیکلت‌های مدل ۱۴۰۰ تا آخر بهمن به بازار می‌آید

قطعه نیوز: عضو هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اعلام کرد: مجوز فروش موتورسیکلت‌های مدل ۱۴۰۰ از تاریخ ۲۲ بهمن توسط پلیس راهور صادر شده است و تا آخر هفته جاری موتورسیکلت‌ها با درج این سال ساخت به بازار می‌آید.
علی عرب در گفت‌وگو با خبرنگار «قطعه نیوز» اضافه کرد: با توجه به عرضه موتورسیکلت‌های جدید در هفته جاری، بازار از حالت رکود خارج می‌شود.
وی گفت: کسانی که قصد خرید موتورسیکلت داشتند و منتظر تغییر مدل بودند، با عرضه موتورسیکلت‌های مدل ۱۴۰۰ خرید می‌کنند که بر رونق بازار تاثیر می‌گذارد. همچنین مشتر‌ی‌های سنتی مانند سازمان‌های دولتی نیز در ماه آخر سال خرید می‌کنند.
وی مطرح کرد: سال آینده نرخ دستمزد و مواد اولیه افزایش پیدا می‌کند، هزینه نهایی تولید نیز بالا می‌رود و در نتیجه قیمت موتورسیکلت افزایش پیدا خواهد کرد.
وی گفت: با توجه به افزایش قیمت موتورسیکلت در سال آینده، خرید در سال جاری به صرفه‌تر است و به خریداران توصیه می‌شود چناچه قصد خرید دارند، در اسفندماه موتورسیکلت مورد نظر خود را خریداری کنند.

موتورسیکلت‌سازان امکانات اجرای استاندارد یورو۵ را ندارند

عضو هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت درباره اجرای استانداردهای یورو۵ در تولید موتورسیکلت گفت: قرار بر این بود که اجرایی شدن استانداردهای یورو ۵ برای موتورسیکلت به مدت دو سال به تعویق بیفتد اما هنوز دولت با این دو سال موافقت نکرده است و ما همچنان منتظر نظر دولت هستیم.
عرب با بیان اینکه در حال حاضر استاندارد یورو۴ بر روی موتورسیکلت اجرایی می‌شود، افزود: مطابق با قانون هوای پاک باید از اول سال ۱۴۰۰ موتورسیکلت بر مبنای استاندارد روز اروپا یعنی یورو۵ تولید شود.
وی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا باعث شد تا طرف‌های اروپایی کار خود را عقب بیندازند و با توجه به این موضوع، صنعت موتورسیکلت از دولت خواست تا به دلیل نبود امکانات استاندارد یورو ۵، کمبود تجهیزات در آزمایشگاه‌های کشور و همچنین مساله نبود سوخت مناسب، اجرایی شدن این استانداردها را به تعویق بیندازد.
وی عنوان کرد: انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت برای اجرایی کردن استانداردهای یورو۵ برنامه‌ای دارد تا بتوان سوخت لازم را در کشور تولید کرد و این موضوع را در نامه‌ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاع داده است.
عرب افزود: هنوز دولت واکنشی به این نامه نشان نداده است و امیدواریم که هر چه زودتر مسوولان دستورات لازم را صادر کنند تا تکلیف موتورسیکلت‌سازان برای سال ۱۴۰۰ مشخص شود.
وی اظهار کرد: استاندارد یورو۳ برای موتورسیکلت در سال ۹۸ اجرایی شد، بعد از آن در سال ۹۹ یورو ۴ اجباری شد و اکنون گفته می‌شود که برای سال ۱۴۰۰ باید یورو ۵ اجرایی شود.
عرب افزود: اجرای استانداردها با این سرعت هزینه‌بر است و هزینه‌های زیادی را به تولیدکننده و مصرف‌کننده تحمیل می‌کند. علاوه بر آن، اروپایی‌ها تکنولوژی خاص خود را برای یورو۵ دارند که به دلیل تحریم ها آن را در ختیار ایرانی‌ها قرار نمی‌دهند.

خبرنگار: علیرضا نوریان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.