بخش ارزی مصوبه دولت در چارچوب ریالی به قطعه‌سازان برسد

قطعه نیوز: سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو روز سه‌شنبه ۲۰فروردین۹۸، در آغاز گردهمایی بزرگ قطعه‌سازان، با اشاره به اهمیت و جایگاه خودروسازی و قطعه‌سازی در کشور و با تاکید بر شعار رونق تولید در سال‌جاری، گفت: «سهم صنعت خودرو و قطعه‌سازی در ارزش افزوده کل صنایع ایران رقمی حدود ۱۹ونیم درصد است. همچنین سهم این صنعت در تولید ناخالص ملی حدود ۳.۵درصد و در برخی از سال‌ها تا ۴درصد است. سهم صنعت خودرو در کل اشتغال‌زایی کشور حدود ۱۲درصد است که به معنی اشتغال حدود یک میلیون و ۲۰۰هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در این صنعت است.»

به گزارش خبرنگار قطعه نیوز، اهمیت صنعت خودرو به عنوان دومین صنعت فعال در کشور بعد از صنعت نفت، موضوعی است که فرهاد بهنیا با تاکید بر آن، اظهار کرد: «این امر باعث شده است آمریکا صنعت خودرو را در لیست اولیه تحریم‌های اقتصادی قرار دهد. این در حالی است که بسیاری از مسئولین داخلی کشور نگاه جدی به صنعت خودرو ندارند. بر این اساس باید توجه داشت اگر دور جدید تحریم‌های اقتصادی به واسطه بعضی از مشکلات داخل، به توقف یا تضعیف صنعت خودرو و قطعه‌سازی در کشور منجر شود، ضربه‌ای بسیار سنگین و غیر قابل برگشت به کل صنایع می‌خورد. بنابراین انتظار داریم واحدها، مسئولین اجرایی کشور، وزارتخانه‌ها و سایر نهادها با شعار رونق تولید همراه شوند و اجازه دهند این شعار اجرایی شود.»

این فعال صنعت قطعه‌سازی ضمن قدردانی از مساعد شورای امنیت ملی کشور، مجلس شورای اسلامی، وزارت صمت، بانک مرکزی و شعب عامل، مدیر عاملان دو خودروساز بزرگ کشور به خاطر پرداخت بخشی از مطالبات معوقه به قطعه‌سازان، افزود: «در ماه پایانی سال ۹۷ تسهیلاتی به بخش قطعه‌سازی تزریق شد که این حرکت مهم گام موثری در افزایش تیراژ تولید قطعه و خودرو به شمار می‌رود. به گونه‌ای که طی یک ماه آخر سال گذشته، تیراژ تولید دو خودروساز به حدود ۴برابر رسید.»

وی در پایان تاکید کرد: «امیدواریم این سیاست در سال ۹۸ نیز ادامه یابد. چراکه ۴هزار میلیارد از ۱۱هزار میلیارد تومان مصوبه دولت تاکنون پرداخت شده اما ۷هزار میلیارد تومان (تسهیلات ارزی) آن باقی مانده است. ترجیح بخش صنعت این است که این رقم در چارچوب ریالی به قطعه‌سازان پرداخت باشد. دولت و مجلس باید مطمئن باشند این گام، از مهمترین راه‌های تحقق برنامه توسعه کشور است.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.