عرضه قطعات دست دوم تولید جلوبندی ۲۰۶ را متوقف کرد

قطعه نیوز: خط تولید جلوبندی پژو ۲۰۶ در بخش عمده‌ای از قطعه‌سازی‌های مجاز تعطیل شده است، چراکه بازار در قبضه قطعات دست دوم با بسته‌بندی نو است.
یک سازنده قطعات جلوبندی و لاستیکی خودرو با بیان این مطلب به خبرنگار «قطعه نیوز» گفت: در حال حاضر قطعات جلوبندی دست دوم توسط عده‌ای در بسته‌بندی نو عرضه می‌شود و این موضوع بر میزان تولید و فروش تولیدکنندگان کالای نو و باکیفیت تاثیر بسیار زیادی داشته است، به طوری که در حال حاضر خط تولید جلوبندی پژو ۲۰۶ در بخش عمده‌ای از قطعه‌سازی‌های مجاز تعطیل شده است.
روح‌الله حاجی‌پور که قطعات جلوبندی و لاستیکی خودروهای پراید، پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۶، پیکان و تیبا و نیسان را برای بازار تولید می‌کند، ادامه داد: عده‌ای قطعات تعمیر شده دست دوم را در بسته‌بندی مناسب و با گارانتی ۶ ماهه در بازار عرضه می‌کنند، در حالی که این قطعات گارانتی ندارند و مدت زیادی نیز کار نمی‌کنند.
وی اضافه کرد: با این حال متولیان این قطعات توانسته‌اند با این شیوه بازار را بگیرند، چراکه مشتری به دنبال جنس ارزان‌تر است.
وی افزود: گاهی قیمت این قطعات یک سوم قیمت قطعات با کیفیت و دست اول است و با این روند بازاری برای تولیدات اصل باقی نمانده است و حق تولیدکننده و مصرف‌کننده در این جریان تضییع می‌شود.
وی گفت: البته در بعضی موارد حتی این کالای دست دوم به قیمت ارزان‌تر به دست مشتری نمی‌رسد و فقط به لوازم یدکی فروش‌ها ارزان‌تر فروخته می‌شود.

استفاده از مواد اولیه بازیافتی در تولید قطعات لاستیکی

این سازنده قطعات جلوبندی و لاستیکی خودرو بیان کرد: سواستفاده کنندگان در زمینه قطعات لاستیکی نیز همین کار را انجام می‌دهند، به این صورت که از تایرسازان مواد دست دوم را خریداری و با مواد بازیافتی پودر می‌کنند و قطعات لاستیکی نامرغوب را تولید و در بازار عرضه می‌کنند.
حاجی‌پور با بیان اینکه تولیدات همه تولیدکنندگان قطعات جلوبندی و لاستیکی در کشور از چنین اقداماتی متاثر شده است، اظهار کرد: متاسفانه هیچ نظارتی هم بر این موضوع وجود ندارد، این در حالی است که در هنگام صدور جواز کسب از تولیدکننده هزینه دریافت می‌کنند، وقتی نظارتی وجود ندارد، سازنده برای چه باید پول بپردازد؟
وی مطرح کرد: این موضوع در حالی است که تولیدکنندگان قطعات با کیفیت از بهترین مواد اولیه استفاده می‌کنند و مواد اولیه را با قیمت بالا می‌خرند.
به گفته حاجی‌پور، در حال حاضر قیمت مواد اولیه ۷ برابر گران شده است اما قطعات جلوبندی و لاستیکی خودرو تنها ۳ برابر افزایش قیمت داشته است.
خبرنگار: علیرضا نوریان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.