ایده مبتکرانه نیسان در بازیافت باتری خودروهای برقی

قطعه نیوز: بسیاری از خودروهای برقی مانند نیسان لیف، پا به سن گذاشته‌اند و ظرفیت باتری آن‌ها کاهش پیدا کرده‌ است. همچنین طبق گفته شرکت سوئدی پول‌استار، باتری‌ خودروهای برقی پس از مدتی باید تعویض شوند؛ از طرفی، تولید باتری بسیار پرهزینه است؛ اما با روش‌هایی مانند بازیافت باتری‌های قدیمی و استخراج مواد قابل‌استفاده از آن‌ها، می‌توان هزینه‌ها را به مقدار چشم‌گیری کاهش داد‌.

با ۱۰ ساله شدن نیسان ‌لیف، شرکت نیسان نیز مانند فولکس‌واگن و بسیاری از خودروساز‌ها به دنبال کشف بهترین‌ روش‌های بازیافت باتری‌هاست

شرکت نیسان، پس از مدت‌ها مطالعه و تحقیق، راه‌حلی را برای بازیافت باتری‌های فرسوده، قبل از استخراج مواد قابل‌استفاده آن‌ها، یافته‌است. به کمک چنین ایده‌ای، خودروهای برقی قدیمی با هزینه‌ کمتری دوباره قدرت می‌گیرند. با ۱۰ ساله شدن نیسان ‌لیف، شرکت نیسان نیز مانند فولکس‌واگن و بسیاری از خودروساز‌ها به دنبال کشف بهترین‌ روش‌های بازیافت باتری‌هاست.

نیسان با همکاری شرکت ۴R Energy باتری‌ها را برای استفاده دوباره آماده می‌کنند و آن‌ها را از A تا C درجه‌بندی کرده‌اند. درجه ‌A باتری‌هایی هستند که قابلیت استفاده مجدد در خودروهای برقی را دارند و دوباره به آن‌ها باز‌ می‌گردند. باتری‌های درجه ‌B قوی‌تر از A هستند و می‌توانند در تامین نیروی مورد‌نیاز یک لیفتراک و ذخیره انرژی، به کار روند. در آخر نیز درجهC ، قوی‌ترین آن‌ها هستند که قادرند به عنوان منبع انرژی و برق برای مواقع اضطراری استفاده شوند.

این ایده قبلا توسط ۴R در جزیره مصنوعی یومشیما (اطراف شهر اوزاکا ژاپن) اجرا شده‌است. با استفاده از باتری‌های لیتیوم‌ یونی ۱۶ خودروی برقی، یک منبع ذخیره انرژی ایجاد شده‌ است تا در مواقع ضروری در دسترس باشد.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.