لزوم توضیح گمرک درخصوص ۴۴ تویوتای توقیفی

قطعه نیوز: گمرک بوشهر و ستاد گمرک ایران در خصوص مباحث نیروی انتظامی درباره قاچاق خودرو و توقیف ۴۴ دستگاه تویوتای وارداتی اظهار نظری نداشته اند.

‌ حدود یک ماه قبل، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان بوشهر در عملیاتی موفق، حین کنترل خودروهای عبوری  به ۶ دستگاه خودرو تریلر حامل ۴۴ دستگاه خودروی وانت تویوتا هایلوکس مشکوک و آن‌ها را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفته بود، پس از بررسی اسناد و مدارک گمرکی ارائه شده از سوی رانندگان مشخص شد، خودروهای بارگیری شده با نقض تشریفات گمرکی و کسب نکردن مجوزهای لازم، از گمرک ترخیص شده‌اند.

به گفته  این مقام مسئول، در این رابطه هفت نفر متهم دستگیر و در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند. یکی از رسالت‌های نیروی انتظامی مبارزه با پرونده‌های کلان قاچاق کالا و برقراری نظم و امنیت اقتصادی است که پلیس با تمام توان و اقتدار در این راه گام برمی دارد.

گفتنی است،در شهریور ماه هیئت دولت مجوز ورود و ترخیص ۳۰۰ دستگاه تویوتا هایلوکس دو دیفرانسیل بنزینی ۲۷۰۰ سی سی و بالاتر را برای هلال احمر صادر کرده بود.

هرچند این موضوع به صورت رسمی اعلام شده است اما گمرک تاکنون، در این خصوص  اطلاع رسانی صریح واکنشی نداشته است.

بر همین اساس پیگیریهایی از ستاد نظارت گمرک ایران و همچنین گمرک بوشهر انجام شد که به صورت مشخص، شفاف سازی نهایی موضوع به اعلام رسمی مرجع قضایی در هفته آتی منوط شد.

در این خصوص سوالاتی در خصوص محل مجوز ترخیص و همچنین سال ساخت خودروهای مذکور مطرح شده است. بر این اساس به صراحت باید مشخص گردد که آیا وزارت صنعت در این موضوع خاص مجوزی صادر کرده است یا نه؟ 

در این صورت آیا این مجوز با بحث ممنوعیت واردات خودرو در تناقض نیست؟ از طرف دیگر اینکه سال ساخت و مدل این خودروها برای چه دوره ای است از اهمیت ویژه ای برخوردار است که بایستی در توضیحات گمرک در این مورد نیز شفاف سازی شود.

منبع: تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.