قدرت‌نمایی شرکت‌های کوچک در پانزدهمین نمایشگاه قطعات در نبود برندهای مطرح و رقبا

طعه نیوز: پانزدهمین نمایشگاه قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو در حالی امروز به خط پایان خود می‌رسد که شیوع ویروس کرونا بر سر غرفه‌ها و بازدیدگنندکان آن سایه انداخته است.
این رویداد نمایشگاهی به مدت چهار روز از ۱۱ تا ۱۴ بهمن‌ماه برپا شد.
این نمایشگاه، شرکت‌کننده خارجی نداشت اما یک پاویون مجازی برای برقراری ارتباط با شرکت‌های خارجی در یکی از سالن‌های آن ایجاد شده بود تا هیات‌های تجاری و گروه‌های ایرانی که خواستار ارتباط با شرکت‌های بین‌المللی هستند، از طریق این پاویون با تولیدکنندگان و تجار غیرایرانی تماس بگیرند. این پاویون به منظور جبران نبود شرکت‌های خارجی در نمایشگاه متاثر از محدودیت‌های شیوع کرونا اجرایی شد.
مشارکت‌کنندگان محصولات خود را در زیرگروه‌های ماشین‌آلات و تجهیزات قطعه‌سازی، تحقیقات، طراحی و مهندسی، مواد اولیه و تجهیزات جانبی خودرو، بازرگانی و خدمات پس از فروش، لوازم تزئینی خودرو، تعمیر و نگهداری، محصولات پاک‌کننده و نشریات تخصصی به مخاطبان عرضه کردند.
پانزدهمین نمایشگاه قطعات و مجموعه‌های خودرو، اولین نمایشگاه در حوزه قطعات خودرو در تهران بعد از شیوع ویروس کرونا بود و با کاهش تعداد مشارکت‌کنندگان نسبت به دوره‌های قبل برپا شد.
در حالی که به گفته بعضی از شرکت‌های مطرح و فعال در زمینه تولید قطعات و لوازم یدکی خودرو، انصراف از حضور در این دوره، با واکنش جدی و تند از سوی برگزارکننده نمایشگاه همراه بوده است، اما بعضی از شرکت‌کنندگان که عمدتا شامل تولیدکنندگان یا فروشندگان نوپا، کوچک یا متوسط بوده‌اند معتقدند نمایشگاه برای آنها بهره خوبی داشته است و بازدیدکنندگان مراجعه کننده به نمایشگاه، برخلاف دوره‌های قبل مصرف‌کننده واقعی بوده‌اند.

بازدیدکنندگان، کمتر از نصف سال قبل

یک تولیدکننده روغن موتور و روانکارها درباره نمایشگاه امسال و کیفیت برگزاری آن گفت: نمایشگاه امسال نسبت به سال قبل خلوت‌تر بود و شیوع کرونا باعث شد بسیاری از شرکت‌کننده‌ها حضور خود در نمایشگاه را منتفی کنند.
امید اختری افزود: میزان بازدیدها در نمایشگاه امسال، نسبت به سال قبل از نصف هم کمتر بود.
یک تولیدکننده قطعات جلوبندی نیز درباره برگزاری نمایشگاه بیان کرد: نمایشگاه به لحاظ تعداد شرکت‌کنندگان ضعیف است، اما این موضوع برای ما یک مزیت داشت، چراکه رقبای ما هیچ کدام در نمایشگاه حضور نداشتند و ما توانستیم محصول خود را به خوبی معرفی کنیم.
روح الله حاجی‌پور ادامه داد: در حالت کلی نمایشگاه امسال نسبت به سال‌های قبل بسیار خلوت بود.

بازدیدکنندگان متخصص، نقطه قوت نمایشگاه امسال

یک تولیدکننده صندلی خودروهای باری نیز که امسال برای دومین بار در نمایشگاه قطعات و مجموعه‌های خودرو غرفه دارد، بیان کرد: نمایشگاه امسال، نسبت به سال‌های گذشته یک مزیت داشت و این مزیت، نبود بازدیدکنندگان غیرمتخصص به دلیل ترس از ویروس کرونا بود.
محسن باقرزاده گفت: سال‌های قبل شرکت‌کنندگان غیرمتخصص در نمایشگاه حضور پررنگی داشتند که تنها برای گشت‌وگذار به نمایشگاه می‌آمدند اما در نمایشگاه امسال به دلیل شیوع کرونا، بیشتر شرکت‌کنندگان مرتبط با نمایشگاه شرکت داشتند.
وی افزود: امسال کسانی که برای خرید قطعه آمده‌اند یا به دنبال معرفی محصول خود هستند، حضور بیشتری دارند.
براری، مدیر فروش یک مجموعه تولیدکننده و توزیع‌کننده قطعات خودرو نیز گفت: درمدت ۵ روز تصمیم به شرکت در نمایشگاه گرفتیم اما با وجود مدت زمان کم موفق شدیم در نمایشگاه حضور داشته باشیم.
خبرنگار: آراز شیبانی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.