تحریم سد راه واردات قطعات خودرو سازی

قطعه نیوز: محمدرضا قادر گفت: تحریم مشکلات زیادی را در تامین اقلام وارداتی ایجاد کرده، برخی واحدهای تولیدی همچون خودروسازی بم نتوانستند مواد اولیه و قطعات خود را وارد کنند.

محمدرضا قادر رئیس گمرکات استان کرمان ظهر امروز در نشستی که به مناسبت روز جهانی گمرک برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری سازمان جهانی گمرک شعاری تحت عنوان ” گمرک حامی احیا، بازسازی و تاب آوری زنجیره تامین” برای سال ۲۰۲۱ تبیین کرده است.

وی افزود: بیماری کرونا باعث شد دولت ها تدابیر سخت و محدود کننده ای در تردد و تجارت اتخاذ کنند، در راستای مبارزه با ویروس کرونا اقداماتی نظیر کاهش ساعت کار واحدهای تولیدی، تقلیل فعالیت آن ها و یا تعطیلی کامل این واحدها انجام شد که باعث آسیب جدی به کسب و کارها و در نتیجه متضرر شدن بسیاری از کشورها شد.

رئیس گمرکات استان کرمان ابراز کرد: انتخاب این شعار، بی ربط با شرایط موجود نیست چرا که این گمرکات دنیا هستند که می توانند زنجیره تامین در حوزه بهداشت، صنعت و کالاهای اساسی را انجام می دهند.

محدودیت های تحریمی شرایطی سخت تر از کرونا برای اقتصاد کشور ایجاد کرده است

قادر بیان کرد: گمرک ها باید تاب آوری لازم را در این محدودیت ها داشته باشند، علاوه بر این محدودیت ها، محدودیت های تحریمی هم در کشور ما وجود دارد که به مراتب سخت تر از محدودیت های کرونایی است که باعث شده نقش و مسئولیت های گمرک در تامین مواد مورد نیاز سنگین باشد.

وی یادآور شد: گمرک مرزبان اقتصادی کشور است و حلقه اول و اخر اقتصاد خارجی کشور محسوب می شود، تدابیری که در گمرک کشور و استان در جهت کمک به تولید و صادرات اتخاد شده، توانسته زنجیره تامین را تا حد زیادی استوار کند.

رئیس گمرکات استان کرمان مطرح کرد: افرادی که تولید و صادرات را انجام می دهند تلاش بسیاری در این زمینه کردند که سبب افزایش صادرات نسبت به سال گذشته شده و در واردات هم مشکل تامین مواد اولیه تا حد زیادی حل شده است.

قادر تصریح کرد: در استان کرمان حدود ۸۱۸ میلیون دلار به وزن ۳۴۰ هزار تن در ۱۰ ماه گذشته از گمرکات استان صادرات شده که نسبت به سال گذشته از نظر وزنی ۲ درصد و  از نظر ارزشی ۲۶ درصد افزایش داشته است.

منبع: راه آرمان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.