خودروسازان آلمانی دست به دامن قطعه سازان تایوانی

قطعه نیوز: کشور آلمان از سازندگان تایوانی خواسته است که فکری به حال کمبود شدید تراشه های نیمه هادی صنعت خودرو بکند.

به دلیل تعطیلات سرتاسری قطعه سازان جهانی در اوج همه گیری کرونا، اختلال ها و توقف هایی در تولید برخی از قطعات کلیدی ساخت خودروها از جمله تراشه های نیمه هادی به وجود آمده است. خودروسازان جهانی به خاطر نبود قطعه با مشکل توقف خط تولید و دیرکرد در تحویل خودرو مواجه شده اند. البته ویروس کرونا تنها دلیل آن نبوده است چون برخی از اقدام های دولت ترامپ علیه کارخانه های تراشه سازی در چین عامل دیگری در ایجاد تأخیر در تحویل بوده است.

کمبود تراشه های نیمه هادی تایوانی، کمپانی های مهمی از جمله فولکس واگن، فورد، سوبارو، تویوتا، نیسان و استلانتیس را تحت تأثیر قرار داده است.

پیتر آلتمایر Peter Altmaier وزیر اقتصاد آلمان از وانگ می-هوا Wang Mei-hua همتای تایوانی خود طی نامه ای [که به رؤیت رویترز رسیده است] خواسته است که به این موضوع بپردازد تا مشکل شرکت تولیدی نیمه هادی تایوان Taiwan Semiconductor Manufacturing Co حل شود. این شرکت بزرگترین تراشه سازی در دنیا و یکی از تأمین کنندگان اصلی شرکت فولکس واگن است.

در این نامه آمده است: «باعث خرسندی است که به این موضوع توجه خاص شود مخصوصاً با توجه به اهمیت ظرفیت تولید “شرکت تولیدی نیمه هادی های تایوان” TSMC‌ در صنعت خودروی آلمان»

آلتمایر از تایوان خواسته است که ظرفیت تولید خود را افزایش دهد و در فرایند تحویل خود هم در میان مدت و هم در بلندمدت سرعت بیشتری ایجاد کند. آلمانی ها علامت های مثبتی از شرکت تولیدی نیمه هادی تایوان برای حل این معضل دریافت کرده اند.

سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان می گوید برلین برای اجتناب از اتکای کامل به تأمین کنندگان آسیایی و جلوگیری از معضلات مشابه در آینده، در حال برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت های تولید نیمه هادی ها در آلمان و در کشورهای اروپایی است.

وزیر امور اقتصادی تایوان می گوید که از کانال های دیپلماتیک این درخواست ها را دریافت کرده اما هنوز نامه آلتمایر به دستش نرسیده است. با این حال با توجه به این که از معضلات تأمین تراشه آگاهی پیدا کرده در حال مذاکره با تأمین کنندگان برای رفع این مشکل است.

شرکت تولیدی نیمه هادی های تایوان TSMC‌ هم در بیانیه ای گفته است که کمبود تراشه صنعت خودرو برای این شرکت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این بیانیه آمده است: «[رفع مشکل کمبود شدید تراشه] اولویت اول ما است و شرکت تولیدی نیمه هادی تایوان TSMC‌ در حال همکاری نزدیک با مشتریان خود در صنعت خودرو است تا مشکل ظرفیت تولید را حل کند».

منبع: سایپانیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.