بائوجون ۵۳۰ مدل ۲۰۲۱

قطعه نیوز: زمانیکه سایک موتور (SAIC) و جنرال موتور (GM) و وولینگ موتور (Wuling) تصمیم به ایجاد جوینت‌ونچری بنام SGMW گرفتند و محصولاتی تحت برند بائوجون (Baojun) و وولینگ موتور را به بازار فرستادند، هدف‌شان عرضه محصولات ارزان قیمت در بازار چین بود. ولی حالا که حدود ۲ دهه از تاسیس SGMW گذشته، ظاهرا استراتژی این جوینت‌ونچر شرقی-غربی هم تغییر کرده است؛ آنها با کمک بائوجون، به فکر جهانی‌شدن هستند.

بائوجون ۵۳۰، خودرو جهانی چینی‌ها
پروژه جهانی‌شدن بائوجون از سال ۲۰۱۹ شروع شد؛ زمانی این شرکت توانست بیش از ۷۳ هزار خودرو را در بازارهای صادراتی بفروشد. سال ۲۰۲۰ البته این رقم، اندکی کمتر شد و به حدود ۵۰ هزار دستگاه رسید. برای سال ۲۰۲۱ نیز بائوجون می‌خواهد بازارهای صادراتی بیشتری را فتح کند.

نکته جالب اینجاست که تمام تمرکز SGMW، روی فروش کراس‌اور بائوجون ۵۳۰ در بازارهای بین‌المللی معطوف شده؛ خودرویی که پلتفرمش، ماحصل همکاری مشترک چین و آمریکاست و به همین دلیل، هم مدرن‌ترین و هم گران‌ترین محصول خانواده بائوجون است. شاید به همین دلیل است که SGMW به این خودرو، لقب «خودرو جهانی» یا Global Car داده.

ائتلاف سایک و جی‌ام و وولینگ، که از آن بعنوان SGMW یاد می‌شود، حالا محصولات چهار برند بائوجون، وولینگ (Wuling)، شورولت و ام‌جی را در بازار چین می‌فروشد.

در بازار جهانی هم SGMW، موفق به حضور در ۲۱ کشور شده است؛ از اندونزی و تایلند بگیرید تا هند و برخی کشورهای آمریکای جنوبی. ظاهرا بازار آمریکای جنوبی، هدف بسیار مهمی برای SGMW است چون بائوجون ۵۳۰ مدت‌هاست که به یکی از سه خودرو پرفروش سگمنت خودش، مبدل شده؛ علی‌الخصوص در بازارهایی مثل اکوادور، کلمبیا، شیلی و پرو که بائوجون ۵۳۰ با اقبال زیادی در فروش، روبرو شده است.

البته باید این را هم بگوییم که بائوجون ۵۳۰ بصورت CBU به کشورهای آمریکای جنوبی صادر می‌شود. ضمن اینکه در مکزیک و کلمبیا و برخی کشورهای دیگر این منطقه، تحت برند شورولت، بدست مشتریان می‌رسد.

در کنار همه این بازارها، باید بازار خاورمیانه را هم اضافه کنیم؛ بازار نوظهوری که بائوجون در اوایل سال ۲۰۲۰، موفق به فروش بیش از ۵۳۰۰ دستگاه خودرو در آنجا شد. این نخستین حضور بائوجون در خاورمیانه محسوب می‌شود.

مشخصات فنی بائوجون ۵۳۰
پرچمدار خودروهای بائوجون، یعنی بائوجون ۵۳۰ محصول سال ۲۰۱۸ است. این خودرو علاوه بر چین، در هند و اندونزی هم خط تولید دارد. بائوجون ۵۳۰ در بازار اندونزی تحت برند وولینگ (Wuling) و در بازار آمریکای جنوبی نیز با برند شورولت، فروخته می‌شود. حتما برای‌تان جالب است بدانید که هندی‌ها، آنرا با نام ام‌جی هکتور می‌شناسند؛ خودرویی که از سال ۲۰۱۹ و بعنوان اولین محصول ام‌جی موتور هندوستان (MG India) در این کشور فروخته شد.

بائوجون ۵۳۰ هرچند در رده کراس‌اورهای کامپکت قرار دارد اما طوری آنرا ساخته‌اند که نسخه ۶ نفره و حتی ۷ نفره هم دارد.

بائوجون ۵۳۰ از همان ابتدای ورودش به بازارها، فقط و فقط با موتور ۱.۵ لیتری توربو فروخته شد؛ موتوری که ۱۴۵ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتن متر تولید می‌کند. این موتور با گیربکس ۶ دنده دستی یا با گیربکس CVT با ۸ دنده مصنوعی قابل سفارش است. مصرف سوخت بائوجون ۵۳۰ با گیربکس دستی به حدود ۶.۷ لیتر و با گیربکس CVT به حدود ۷.۵ لیتر می‌رسد.

قیمت بائوجون ۵۳۰
قیمت بائوجون ۵۳۰ هم‌اکنون در مدل ۲۰۲۱ با گیربکس دستی، از حدود ۷۱ هزار یوآن (معادل تقریبی ۱۱ هزار دلار) شروع می‌شود. گران‌ترین تیپ ۵۳۰ نیز که گیربکس CVT داشته و ۷ نفره است، قیمتی در حدود ۹۴ هزار یوآن (معادل تقریبی ۱۴ هزار دلار) دارد.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.