توزیع ۲۷۰ هزار لاستیک خودرو‌های سنگین با ارز ۴۲۰۰ تومانی تا پایان سال

قطعه نیوز: قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تا پایان سال ۲۷۰ هزار حلقه لاستیک خودرو‌های سنگین با ارز ۴۲۰۰ تومانی بین رانندگان حمل و نقل بار و مسافر جاده‌ای توزیع خواهد شد.

آقای داریوش امانی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات لاستیک تخصیص داده نشد و مقرر شد ارز نیمایی مبنای واردات این لاستیک‌ها قرار گیرد افزود: در حال حاضر ۲۷۰ هزار لاستیک که پیشتر با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده بود از طریق سامانه سازمان راهداری در حال توزیع است.

وی افزود: در بحث توزیع لاستیک قرار شد از این پس وزارت صنعت، معدن و تجارت از طریق سامانه‌های خود و بر اساس حواله‌ای که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای کاربران خود بر مبنای پیمایش، کارت هوشمند و فعالیت ناوگان صادر می‌کند، لاستیک را بین رانندگان توزیع کند و این وزارتخانه وعده داده مشکلی بابت کمبود لاستیک وجود نداشته باشد.

امانی افزود: تخصیص ارزی هم که به واردات لاستیک صورت گرفته این نوید را می‌دهد که مشکل کمبود لاستیک مرتفع گردد و تا آخر سال جاری مشکلی از این بابت نداشته باشیم.

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: مشکلاتی در فرایند توزیع لاستیک وجود داشت که دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان تعزیرات و سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان در حال برخورد با این تخلفات هستند.

امانی همچنین با اشاره به فعالیت ۲۸ هزار تاکسی برون شهری کرایه در سطح کشور گفت: هم اکنون ۱۷ هزار خودرو این ناوگان در سن فرسودگی هستند و با همکاری ایران خودرو و بانک‌های عامل قرار شد تا پایان سال آینده ۳ هزار دستگاه از این خودرو‌ها با تولیدات داخلی جدید جایگزین شوند که با این واگذاری‌ها سن ناوگان به زیر ۱۰ سال که سن استاندارد است خواهد رسید.

وی افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آمادگی دارد بسته به ظرفیت و توان داخلی قرارداد نوسازی همه ۱۷ هزار خودروی فرسوده ناوگان کرایه تاکسی برون شهری را منعقد کرده و منابع مالی مورد نیاز را تجهیز کند، اما توان ساخت داخل با محدودیت مواجه بود که به لطف خدا این طلسم شکسته شد و با وعده‌ای که مدیرعامل ایران خودرو داد، تولیدات داخلی افزایش خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.