عملیات اجرایی دپارتمان ملی صنعت تایر در بیرجند آغاز شد

قطعه نیوز: عملیات اجرایی احداث دپارتمان ملی صنعت تایر (مرکز آموزش) روز شنبه با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان استان در بیرجند آغاز شد.

حمید ملانوری امروز از بخش‌های مختلف کارخانه کویر تایر بازدید کرد و با حضور وی و جمعی از مسوولان استان، کلنگ احداث مرکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی با هدف آموزش و ارتقای سطح دانش نیروهای کارخانه به زمین زده شد. 

دپارتمان ملی صنعت تایر شامل بخش‌های مدیریت، اتاق کنفرانس به ظرفیت ۶۰ نفر، اتاق ضبط و مانیتورینگ، کتابخانه و سالن مطالعه و مخزن کتاب در زمینی به مساحت هزار و ۱۷۳ متر مربع در ۲ طبقه و بازه زمانی ۸ ماه ساخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت کویر تایر در این آیین، آموزش را جزو لاینفک کار در این مجموعه عنوان کرد و گفت: در یک سال گذشته ۳۳ هزار و ۴۷۱ هزار نفر ساعت آموزش در مرکز آموزش کارخانه برگزار شده است.

سید محمدحسین زینلی اخذ مجوز ایجاد دپارتمان ملی صنعت تایر ایران و تعامل با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای آموزش‌های مهارتی بدو استخدام (هشت ماه)، آموزش از طریق مرکز آموزش و استقبال کارکنان صنایع استان از مرکز آموزش بین کارگاهی را از جمله دستاوردهای محقق شده در این بخش اعلام کرد.

وی افزود: چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از منابع داخلی شرکت کویر تایر برای احداث و تجهیز این مرکز در نظر گرفته شده است که در مدت هشت ماه احداث می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی همچنین به نیابت از رییس سازمان ملی استاندارد ایران، لوح و تندیس واحد نمونه ملی استاندارد را به مدیرعامل شرکت کویر تایر اعطا کرد. 

مهر امسال و همزمان با گرامیداشت روز جهانی استاندارد، شرکت کویر تایر از سوی سازمان ملی استاندارد ایران به‌ عنوان واحد تولیدی نمونه ملی در کشور انتخاب شد.

این انتخاب براساس ارزیابی ۱۳ معیار تعیین شده سازمان ملی استاندارد انجام می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی ضمن بازدید از خط تولید کارخانه کویر تایر که معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز حضور داشتند، در نشست کاری با مدیرعامل، مدیران و کارکنان بخش‌های مختلف این مجموعه شرکت کرد.

سهم کویر تایر در ارزش افزوده بخش صنعت خراسان جنوبی در سال ۳۰ درصد اعلام شده است و ۱۶ درصد شاغلان بخش صنعت استان و ۳۴ درصد شاغلان بخش صنعت مرکز استان (شهرستان بیرجند) در این مجموعه مشغول به کار هستند.

منبع: ایرنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.