بازی هورتن با روح مزدا MX-5

قطعه نیوز: بعید است تا به حال اسم هورتن – Hurtan – را شنیده باشید. یک شرکت اسپانیایی که معروف‌ترین پروژه‌هایش تغییرات عجیب و غریب روی کرایسلر PT کروزر و فیات دوکاتو بوده است. اکنون جدیدترین دستاورد آن‌ها که Grand Albaycin نام دارد رونمایی شده است. شرکت Hurtan می‌گوید این نام‌گذاری برگرفته از یکی مناطق شهر گرانادای اسپانیاست.

طبق گفته شرکت، مدل گرند آلباسین برای مشتریانی در بازارهای آلمان، فرانسه، نروژ، ایتالیا، روسیه و حتی امارات نیز فروخته خواهد شد.

این خودرو یک تغییر و تحول اساسی روی مزدا MX-5 است. گرند آلباسین در دو تیپ Heritage که اشاره به رویکرد کلاسیک دارد و Bespoke که اشاره به مدل اسپرت‌تر دارد، عرضه می‌شود. این مجموعه برنامه دارد تنها ۳۰ دستگاه از مدل فوق را در سال ۲۰۲۱ تولید کند.

پشت ایده اصلی طراحی این خودرو، رودسترهای سایز کوچک دهه ۶۰ انگلستان بوده است. این را می‌توان به خصوص روی گلگیرهای خمیده بزرگ، چراغ‌های گرد ساده و البته جلوپنجره عمودی آن نیز متوجه شد. با این حال کار سختی نیست اگر بگوییم در همان نگاه اول می‌شد تشخیص داد که این محصول یک کلاسیک واقعی نیست بلکه یک محصول مدرن با چهره‌‌ای قدیمی است. یعنی همان مدل‌های موسوم به Retro.

هورتن گرند آلباسین

هورتن می‌گوید برای این خودرو همان پیشرانه‌های استاندارد مزدا MX-5 با حجم ۱.۵ و ۲ لیتر را حفظ کرده است. پیشرانه‌هایی که می‌توانند به ترتیب ۱۳۲ و ۱۸۴ اسب‌بخار قدرت تولید کنند. کارشناسان بر این باورند که این خروجی آنقدری بالا نیست که نیاز به حضور اگزوزهای دوبل در این خودرو حس شده باشد.

تصاویر داخل کابین این خودرو دقیق نیستند ولی شنیده‌ها حاکی از آن است که تریم روکش چوب و چرم در این قسمت استفاده خواهد شد.

هورتن می‌گوید گرند آلباسین برای مشتریانی در بازارهای آلمان، فرانسه، نروژ، ایتالیا، روسیه و حتی امارات نیز فروخته خواهد شد.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.