فروشندگان؛ در انتظار ریزش قیمت انواع باتری!

قطعه نیوز: فعالان بازار باتری معتقدند کاهش نرخ ارز در هفته‌های اخیر و ثبات نسبی آن طی‌یکی،دوماه‌ گذشته تاثیر چندانی بر قیمت باتری نگذاشته است.

سیر نزولی نرخ ارز برای افراد بسیاری ازجمله مصرف‌کنندگان اتفاق بسیار خوشایندی است. اما به‌نظر می‌رسد این روند بر قیمت‌ها در بازار باتری تاکنون بی‌تاثیر بوده است. حال این پرسش مطرح می‌شود چرا وقتی نرخ دلار روند صعودی داشت، قیمت‌ها روزانه افزایش می‌یافتند اما به‌رغم ثبات نسبی و روند نزولی نرخ ارز، تغییری در قیمت‌ انواع باتری ایجاد نشده است.

ازجمله محصولاتی که در ماه‌های گذشته به‌دلیل جهش نرخ ارز و قیمت سرب، با افزایش قیمت مواجه شد، باتری بود. در کنار بسیاری از قطعات؛ این قطعه نیز از رشد بهای ارز در امان نماند و با وجود تلاش باتری‌سازان اما با افزایش قیمت‌ مواجه شد. حال با کاهش نرخ ارز انتظار می‌رود قیمت‌ بسیاری از قطعات از جمله باتری روند نزولی به خود بگیرد.

فعالان بازار باتری معتقدند کاهش نرخ ارز در هفته‌های اخیر و ثبات نسبی آن طی‌یکی،دوماه‌ گذشته تاثیر چندانی بر قیمت باتری نگذاشته است.

بررسی‌های بازار نشان می‌دهند روند نزولی نرخ ارز تاکنون تنها بر قیمت باتری‌های اسقاطی تاثیرگذار بوده و نتوانسته است مقاومت باتری‌های نو را برای کاهش قیمت بشکند، هرچند قیمت سرب نیز طی این مدت روند کاهشی داشته است.

یک فعال بازار باتری گفت: «انتظار می‌رود قیمت باتری نیز متناسب با افت نرخ دلار کاهش یابد، چون درحال‌حاضر باتری اسقاطی هرکیلو ۲۳‌هزار تومان خریداری می‌شود. یعنی هر آمپر باتری اسقاطی حدود ۵‌هزار تومان شده است».

رضا علی‌اکبری افزود: «قیمت سرب نیز به حدود ۴۰ هزار تومان رسیده است. انتظار فعالان بازار این بود باتوجه به کاهش سرب، باتری اسقاطی و افت نرخ ارز، قیمت باتری هم روند نزولی به‌خود بگیرد. دلار طی روزهای اخیر بین ۴ تا ۵ هزار تومان کاهش داشته، بنابراین انتظار می‌رود کارخانه‌ها نیز نرخ‌هایشان را کاهش دهند اما فعلا قیمت‌ها تغییری نداشته‌اند».

مدیرعامل اسبق تعاونی باتری‌فروشان تصریح کرد: « یکی از کارخانه‌ها طی دو هفته گذشته که نرخ دلار ثابت بود بین ۵ تا ۸ درصد نیز افزایش قیمت اعمال کردند. این کار تاثیر خوبی بر بازار نداشت. در این شرایط بیش از ۲۰۰ هزار باتری به بنکداران فروخته شده اما خرده‌فروشان که در انتظار کاهش قیمت‌ها هستند، این باتری‌ها را خریداری نمی‌کنند. خرده فروشان انتظار دارند باتری را با قیمت هر آمپر کمتر از ۱۰‌هزار تومان خریداری کنند اما بازار فعلا در حال مقاومت است».

منبع: فصل اقتصاد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.