ثبت نام اینترنتی مجوز تردد بین شهری خودرو

قطعه نیوز: در این مقاله:

ممنوعیت ورود خودرو به کیش و قشم

ممنوعیت تردد در استان مازندران

سایت ثبت نام مجوز تردد خودرو ویژه کرج

سایت ثبت نام مجوز تردد خودرو ویژه تهران

زمان ثبت نام مجوز تردد بین شهری

نحوه ثبت نام در سایت وزارت کشور

مدارک لازم برای درخواست مجوز تردد کاری

مدارک لازم برای درخواست مجوز تردد پزشکی

استعلام و پیگیری مجوز تردد بین شهری

چرا درخواست مجوز تردد تایید نمی‌شود؟

تردد شبانه در کدام شهرها ممنوع است؟

جریمه تردد شبانه چقدر است؟

جریمه تردد بین شهری چقدر است؟

با کجا تماس بگیریم؟

بهمن ۹۹ | برخی‌ها تصور می‌کنند که دوربین‌های پلیس، در زمان ثبت تخلف، حتما فلاش می‌زنند و چون در زمان ترددهای شبانه (ساعات ۲۱ الی ۴ صبح)، این دوربین‌ها فلاش نمی‌زنند، پس تخلفی را هم ثبت نمی‌کنند. اما چنین چیزی صحت ندارد!

طبق گفته‌های سردار حمیدی (رئیس پلیس تهران بزرگ) درباره نحوه ثبت تخلفات، ظاهرا فلاش‌زدن دوربین‌ها برای تخلفات سرعت است اما دوربین‌های ترددشمار، عملکرد متفاوتی دارند و حتی فلاش هم نمی‌زنند. سردار حمیدی همچنین گفته که مهم نیست خودروها در کدام لاین تردد کنند و حتی اگر در یک بزرگراه، خودروها در چندین لاین حرکت کنند، دوربین‌ها امکان ثبت ترددها همه خودروها را دارند.

آمار روزانه شهرهای کرونایی ایران

برای اطلاع از آخرین آمار روزانه کرونا در ایران درباره وضعیت شهرهای قرمز کرونا (خیلی پرخطر)، شهرهای نارنجی کرونا (پرخطر)، شهرهای زرد کرونا (خطر متوسط) و همچنین شهرهای آبی کرونا (کم خطر) در سراسر کشور، لینک زیر را مشاهده کنید:

ممنوعیت ورود خودرو به کیش و قشم

دی ۹۹ | با اعلام استانداری هرمزگان، به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، از تاریخ ۲۷ دی تا اطلاع ثانوی، هیچ خدماتی به مسافران در پارک‌ها، بوستان‌ها و سواحل این استان، ارائه نمی‌شود. همچنین نقل و انتقال خودروی مسافران از بنادر «پل و چارک» به سمت جزایر کیش و قشم نیز ممنوع است.

ممنوعیت تردد در استان مازندران

دی ۹۹ | سردار هادیانفر (ریس پلیس راهور ناجا) در تاریخ ۲۷ دی خبر داده که منع تردد شبانه خودروها، در همه شهرها همچنان پابرجاست و تا زمانیکه شهر با وضعیت قرمز وجود داشته باشد، این ممنوعیت تردد سراسری نیز ادامه خواهد داشت.

در شهرهای قرمز و نارنجی نیز محدودیت تردد بین شهری وجود دارد طوریکه پلیس، از خروج پلاک‌های بومی از این شهرها جلوگیری می‌کند. همچنین ورود خودروهای غیربومی نیز به شهرهای نارنجی و قرمز، ممنوع است. تنها شرط پلیس برای ورود و خروج خودروها به این شهرها، داشتن مجوز تردد فرمانداری است.

سردار هادیانفر درباره وضعیت شهرهای شمالی نیز گفته که هم‌اکنون رامسر، تنکابن، ساری، آمل، بابل، سوادکوه، جویبار، فریدون کنار، قائمشهر و نکا در استان مازندران، همگی در وضعیت قرمز کرونایی هستند و عبور مرور به این شهرها ممنوع است.

سایت ثبت نام مجوز تردد خودرو ویژه کرج

دی ۹۹ | با اعلام فرمانداری کرج، سامانه مجوز الکترونیکی تردد بین شهری ویژه شهروندان کرج، از تاریخ ۲۴ دی ۹۹، به نشانی اینترنتی زیر، راه‌اندازی شده است:

طبق اعلام فرمانداری کرج، صدور مجوز تردد بین شهری، فقط برای موارد زیر، امکان‌پذیر است:

افرادی که محل سکونت و محل کارشان در دو شهر مختلف باشد،

افرادی که فوریت‌های پزشکی و درمانی داشته باشند،

افرادی که فوریت‌های مرتبط با امور قضایی داشته باشند،

افرادی که یکی از بستگان درجه یک آنها فوت شده باشد.

گفتنی است بعد از راه‌اندازی سامانه مجوز تردد ویژه تهران، سامانه مجوز تردد کرج دومین سامانه‌ اینترنتی است که برای ثبت نام تردد بین شهری، ایجاد شده است.

سایت ثبت نام مجوز تردد خودرو ویژه تهران

به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، از تاریخ ۱۶ دی ۱۳۹۹، سامانه ثبت نام آنلاین برای ثبت مجوز تردد بین شهری راه‌اندازی شده است. جهت درخواست صدرو مجوز تردد بین شهری، کافی است به سامانه اینترنتی ثبت تردد آنلاین تحت نظارت وزارت کشور مراجعه کنید.

البته بدلیل حجم بالای مراجعات، ممکن است در ساعاتی از روز، این سایت در دسترس نباشد، لذا در صورت مشاهده «پیغام خطا» صبور باشید! و در زمان دیگری دوباره به این سایت، مراجعه کنید.

زمان ثبت نام مجوز تردد بین شهری

شهروندان تهرانی همه روز از ساعت ۱۴ الی ۱۸ می‌توانند برای درخواست مجوز تردد بین شهری، به سایت اینترنتی مذکور، مراجعه کنند.

نحوه ثبت نام در سایت وزارت کشور

برای ثبت درخواست مجوز تردد، ابتدا باید وارد سامانه اینترنتی وزارت کشور شوید. بنابراین اگر تاکنون در این سامانه ثبت نام نکرده‌اید، باید از قسمت ایجاد حساب کاربری، ابتدا در این سایت، ثبت نام کنید.

اطلاعات لازم جهت ثبت نام در سامانه وزارت کشور را مشاهده می‌کنید. توجه داشته باشید که «رمز عبور» را باید در هر دو باکس وارد کنید.

بعد از فشردن دکمه «ثبت عضویت»، اگر همه مراحل را درست انجام داده باشید، بلافاصله وارد حساب کاربری‌تان می‌شوید.

حالا از منوی سمت راست حساب کاربری، می‌توانید به قسمت «پروفایل» بروید و سایر اطلاعات ثبت نام را تکمیل کنید. همچنین می‌توانید از قسمت «درخواست‌های من» از آخرین وضعیت صدور مجوز یا عدم صدور مجوز برای درخواست‌ ترددتان، مطلع شوید.

همچنین جهت ثبت درخواست مجوز نیز به قسمت «درخواست جدید» بروید. بعد از آپلود مدارک موردنظر، یک «کد رهگیری» برای‌تان صادر می‌شود که هم از طریق سامانه اینترنتی و هم از طریق پیامک، این کد در اختیارتان قرار می‌گیرد. همچنین در زمان آپلود مدارک، دقت داشته باشید که:

تصاویر حتما باید فرمت JPG داشته باشند.

حجم تصاویر مدارک، حداکثر باید ۵۱۲ کیلوبایت باشد.

اگه تصاویر مدارک توسط موبایل عکسبرداری شده، تصاویر حتما باید با کیفیت و خوانا باشند.

مدارک لازم برای درخواست مجوز تردد کاری

اگر محل سکونت و محل کارتان، در دو شهر مختلف است، باید مدارک زیر را جهت گرفتن مجوز تردد بین شهری، در سایت آپلود کنید:

۱-تصویر کارت شناسایی خودرو یا برگه سبز خودرو،

۲- تصویر سند مالکیت خانه یا تصویر اجاره نامه،

۳-تصویر گواهی اشتغال به کار (مانند صفحه اول دفترچه بیمه یا معرفی‌نامه شغلی یا کارت شناسایی فرد شاغل و …)

۴-تصویر یکی از قبض‌های خدماتی (یا قبض گاز یا قبض برقی یا قبض آب)

مدارک لازم برای درخواست مجوز تردد پزشکی

اگر بدلایل پزشکی، مجبور به تردد بین شهری هستید، باید مدارک زیر را در سایت، آپلود کنید:

۱- تصویر کارت شناسایی خودرو یا تصویر برگه سبز خودرو،

۲- تصویر مدارک پزشکی (که الزام حضور بیمار در آنها درج شده باشد)

۳- تصویری یکی از قبض‌های خدماتی.

استعلام و پیگیری مجوز تردد بین شهری

برای پیگیری تایید یا عدم تایید درخواست مجوزتان، لازم نیست کاری انجام دهید! فقط باید منتظر پیامک باشید. کارشناسان وزارت کشور، از ساعات ۱۸ الی ۲۴، مدارک همه متقاضیان تردد بین شهری را بررسی می‌کنند و در صورت تاییدیه مدارک، نتیجه درخواست‌تان به همان شماره موبایلی که با ثبت نام کرده بودید، پیامک می‌شود.

اما از آنجایی که ممکن است بدلایل مخابراتی، پیامک را به موقع دریافت نکنید، می‌توانید به کمک «کد رهگیری»، دوباره به حساب کاربری‌تان مراجعه کنید و در قسمت «پیگیری کد رهگیری»، از آخرین وضعیت درخواست‌تان مطلع شوید.

چرا درخواست مجوز تردد تایید نمی‌شود؟

۱-طبق اعلام فرمانداری تهران، صدور مجوز تردد بین شهری با اولویت درخواست‌های قضایی، پزشکی، اقتصادی و کشاورزی است. بنابراین سایر درخواست‌های تردد که عمدتا مربوط سفرهای غیرضروری است، تایید نخواهد شد.

۲-همچنین توجه داشته باشید که اگر مدارک و تصاویر آپلود شده در سامانه اینترنتی، بی‌کیفیت یا ناخوانا باشد، درخواست مجوز ترددتان لغو می‌شود. بنابراین قبل از بارگذاری مدارک در سایت، حتما از صحت آنها مطمئن شوید.

تردد شبانه در کدام شهرها ممنوع است؟

طبق مصوبه ۶ دی ۹۹ ستاد ملی مقابله با کرونا، تردد شبانه انواع وسایل نقلیه از ساعت ۲۱ الی ۴ صبح، در تمامی شهرهایی که وضعیت قرمز، نارنجی، زرد و آبی دارند، ممنوع است. مگر آنکه خودروها، مجوز تردد شبانه داشته باشند. این ممنوعیت تردد شبانه، تا اطلاع ثانوی، ادامه خواهد داشت.

جریمه تردد شبانه چقدر است؟

تردد غیرمجاز شبانه، مشمول جریمه راهنمایی و رانندگی است که در هر ۲۴ ساعت معادل ۲۰۰ هزار تومان است. این جریمه هم توسط افسران پلیس و هم توسط دوربین‌های پلیس، ثبت می‌شود.

جریمه تردد بین شهری چقدر است؟

نرخ جریمه تردد بین شهری که در زمان خروج از شهرها یا ورود به شهرها، ثبت می‌شود، متفاوت بوده و مبلغ جریمه آن، بستگی به وضعیت کرونایی شهرها دارد.

بعنوان مثال جریمه ورود و خروج غیرمجاز در شهرهای نارنجی، معادل ۵۰۰ هزار تومان است اما در شهرهای قرمز، این جریمه معادل یک میلیون تومان خواهد بود.

با کجا تماس بگیریم؟

شهروندان تهرانی جهت کسب راهنمایی برای ثبت نام در سایت و همچنین جهت اطلاعات بیشتر درباره ثبت درخواست تردد بین شهری، با شماره تلفن‌های ۰۲۱۸۸۷۵۰۲۳۸ و ۰۲۱۸۸۷۵۹۹۵۱ تماس بگیرید.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.