کارکوپتر؛ خودروی مسابقه‌ای پرنده

قطعه نیوز: در نمایشگاه CES که به صورت سالانه برگزار می­‌شود، هر چیزی که به فناوری مربوط باشد به معرض نمایش درمی­‌آید. با این حال در هر دوره از این رویداد مهم، مواردی هستند که نظرها را بیش از سایرین به سوی خود جلب نموده و حتی نمایشگاه را تحت تاثیر خود قرار می‌­دهند.

متخصصان MACA عزم خود را جزم نموده تا نمونه نهایی این خودروی پرنده تا اواخر سال ۲۰۲۱ تکمیل شده و در سال ۲۰۲۳ به پیست وارد شود.

یکی از جالب‌ترین موارد حاضر در نمایشگاه CES 2021 را باید خودروی مسابقه‌ای فرمول یک دانست که می‌­تواند پرواز کند! جدا از این قابلیت ویژه، فرم بدنه این خودروی F1 پرنده نیز جالب توجه است چراکه ظاهر آن چیزی میان یک پهپاد و یک خودروی مسابقه‌­ای به نظر می‌رسد.

این خودرو که با نام «کارکوپتر» معرفی شده، قادر است به یاری چند موتور سلول سوختی هیدروژن به حداکثر سرعت ۲۴۶.۲ کیلومتر برساعت دست یابد. هدف سازنده این خودرو یعنی MACA که یک استارتاپ فرانسوی فعال در حوزه هوانوردی بوده، حضور این وسیله در پیست مسابقات فرمول یک عنوان شده است.

دو شخص تاثیرگذار و مهم در روند طراحی و ساخت این خودرو خلبان سابق هواپیماهای جنگنده یعنی Thierry de Boisvilliers و یکی از مهندسان سابق شرکت ایرباس آقای Michael Krollak بوده‌اند.

کارکوپتر خودروی مسابقه‌ای پرنده

در کنار طراحی و خشونت ذاتی مشابه با یک جنگنده و البته مهندسی مشابه با هواپیماهای ساخت ایرباس، این خودروی F1 پرنده  آلایندگی کربنی بسیار کمتری نسبت به خودروهای مسابقه‌­ای فعلی حاضر در این مسابقات تولید خواهد کرد. لازم به ذکر است که توجه جهانی به کاهش آلایندگی و مصرف سوخت خودروهای فرمول یک اکنون بیش از هر زمانی جلب شده است. در همین راستا، قرار شده تا سال ۲۰۳۰ میزان آلایندگی این خودروها به صفر برسد.

هرچند تاکنون خودروهای مسابقات فرمول یک همواره روی زمین حرکت کرده‌اند، اما به هرحال متخصصان MACA عزم خود را جزم نموده تا نمونه نهایی این خودروی پرنده تا اواخر سال ۲۰۲۱ تکمیل شده و در سال ۲۰۲۳ به پیست وارد شود.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.